Faci bani pe TikTok
Rețelele de socializare sunt, pentru creatorii de conținut, un mod de a câștiga bani. Cu cât plătește TikTok? Și cum anume poți să faci bani din TikTok?
Conform platformei Uscreen, TikTok este un spațiu în care se poate încărca aproape orice tip de conținut și modul în care funcționează algoritmii reușesc să țină captiv utilizatorul o lungă perioadă de timp. Cât timp? În medie, zilnic, 68 de minute.
Pe de altă parte, pentru creatorii de conținut TikTok este o potențială sursă de venit. Cât plătește TikTok? Și cum îi compensează TikTok pe creatorii de conținut?
Cu cât plătește TikTok?
Deși una dintre platformele cu cea mai rapidă creștere și cea mai utilizată din lume, TikTok s-ar putea să nu fie la fel de generos cu plățile către creator, dar tot faci bani pe TikTok. Business Insider a subliniat că Mr. Beast și Hank Green s-au plâns de compensațiile pe care creatorii de conținut le primesc și de sumele mici de plată. Se estimează că TikTok plătește aproximativ 2 până la 4 cenți la 1.000 de vizualizări pentru un videoclip, din Creator Fund .
Ce este TikTok Creator Fund?
Fondul pentru creatori al TikTok este un program cu 300 de milioane de dolari folosit pentru a plăti creatorii eligibili care folosesc platforma. Fondul se concentrează pe plăți pentru videoclipuri TikTok de formă scurtă.
Eligibilitatea
Pentru a fi eligibili să solicite Creator Fund, creatorii trebuie:
- să aibă sediul în SUA, Marea Britanie, Germania, Franța, Spania sau Italia.
- să aibă cel puțin 18 ani.
- să aibă cel puțin 10.000 de urmăritori.
- să aibă cel puțin 100.000 de vizionări ale videoclipurilor în ultimele 30 de zile.
Ce este programul TikTok Creativity Beta?
Programul de creativitate Beta al TikTok se adresează conținutului de lungă durată. Potrivit TikTok, acestea sunt videoclipuri mai lungi și de înaltă calitate. Oferă creatorilor posibilitatea de a colecta recompense pe măsură ce creează și publică conținut video mai lung – așa faci bani pe TikTok.
Eligibilitatea
Pentru a fi eligibili să solicite fondul TikTok Creativity Beta, creatorii trebuie:
- să aibă sediul în SUA, Marea Britanie, Germania, Franța, Spania sau Italia.
- să aibă cel puțin 18 ani.
- să aibă cel puțin 10.000 de urmăritori.
- Să aibă cel puțin 100.000 de vizionări ale videoclipurilor în ultimele 30 de zile.
Cum sunt creatorii plătiți pe TikTok?
Creatorii TikTok își obțin fondurile pe baza unei combinații de factori:
- numărul de vizualizări.
- autenticitatea vizualizărilor.
- nivel de implicare.
- cantitatea de conținut publicată.
Practic, cu cât creezi mai multe videoclipuri, cu atât poți câștiga mai mulți bani.
Așadar, începi de la aproximativ 2 până la 4 cenți la 1.000 de vizualizări. Asta înseamnă că, dacă un videoclip a avut un milion de vizionări, creatorii TikTok ar putea câștiga între 20 și 40 USD. Și dacă videoclipul a devenit viral, cu 10 milioane de vizualizări, TikTok plătește între 200 și 400 USD din Creator Fund.
Există și câteva aspecte-capcană: nu toate videoclipurile create sunt luate în considerare pentru Creator Fund. Videoclipurile făcute înainte de acceptare nu sunt luate în considerare și nici streamurile în direct, duetele sau stitch-urile.
De unde vin majoritatea banilor, de fapt?
Cel mai bine plătit TikToker, în 2021, a fost Charli D’Amelio (17,5 milioane de dolari). Dar, la aceste sume se ajunge, de fapt, din strategii din afara Fondului pentru creatori TikTok.
Postări sponsorizate și parteneriate de marcă
În mod normal, conform Forbes, 30% până la 50% din câștigurile unui TikToker provin din postări sponsorizate și parteneriate de marcă, unele dintre ele ajungând de la 100.000 de dolari până la 250.000 de dolari pe postare.
Creator Marketplace
Aceasta este o platformă TikTok care permite mărcilor și TikTokerilor cu aceeași nișă să colaboreze.
Cadouri și bacșișuri
Urmăritorii pot să trimită bacșișuri sau cadouri în timpul unui live: maximum 100 USD per tranzacție, cu un plafon de 500 USD pe spectator pe zi. De asemenea, utilizatorii nu au voie să dea mai mult de 100 de bacșișuri pe zi.
Marketing afiliat
Includerea unui link de afiliat în postarea distribuită cu recomandări de produse și servicii, permite încasarea unui comision. Găsirea programului de marketing afiliat potrivit este de asemenea ușoară: cu o căutare pe Google pentru utilizarea unui termen pentru industria pentru care se produce conținut și cuvintele „+ program de afiliere”.
Marfa proprie
Propriul brand poate fi promovat direct către urmăritori. De exemplu, Charli D’Amelio are un link către o marcă de încălțăminte numită D’Amelio Footwear.
Propria platformă video
Propria platformă video permite taxarea membrilor pentru a accesa conținut exclusiv. Crearea propriului canal de streaming este una dintre cele mai simple modalități de a transforma munca creativă într-un venit lunar sustenabil. De exemplu, Big Picture Skiing este o școală de schi online cu venituri de 30.000 de dolari pe lună, cu 300 de membri, iar 40% din veniturile sale proven de la utilizatorii care plătesc pentru a vedea conținutul.
Conținut generat de utilizatori (UGC)
UGC este o industrie în creștere rapidă și aproape orice creator poate pătrunde. La fel ca sponsorizările și colaborările, ofertele UGC implică un conținut care continuă să inspire și să mențină utilizatorii atenți, servind în același timp obiectivelor mărcii.
Articolul Vrei să faci bani pe TikTok? Ghidul începătorului apare prima dată în Money.ro.