Țările de Jos, Belgia, Danemarca și Luxemburg cer CE stabilirea unei date de interzicere a vânzării de camioane și autobuze noi cu motoare cu ardere

Țările de Jos, Belgia, Danemarca și Luxemburg solicită Comisiei Europene să stabilească o dată de încheiere pentru camioanele și autobuzele noi cu motoare cu ardere. Cererea vine înaintea implementării standardelor mai stricte de CO2 pentru vehiculele grele, care urmează să fie lansate în februarie.

Într-o declarație comună, Țările de Jos, Belgia, Danemarca și Luxemburg solicită Comisiei UE să includă un obiectiv de zero emisii pentru vehiculele grele în noua propunere. Ele nu oferă o dată țintă, ci se referă la obiectivul UE de neutralitate climatică până în 2050.

„Revizuirea viitoare a standardelor de CO2 pentru HDV-uri (vehicule grele) oferă o oportunitate unică de a trimite un semnal puternic pieței și de a stimula un tranziție în timp util”, se arată în declarația comună a celor patru țări.

Cele patru țări solicită, de asemenea, obiective intermediare mai stricte privind emisiile de CO2 pentru camioanele și autobuzele noi până în 2030 și o extindere a limitelor de CO2 pentru vehiculele suplimentare de transport rutier de marfă, deoarece aproximativ 35% din emisiile din sector nu sunt în standardele de CO2 existente ale UE.

Propunerea Comisiei, programată pentru luna viitoare, ca parte a noului Green Deal, ar înlocui cerința actuală a UE ca producătorii să asigure o reducere cu 30% a emisiilor de CO2 până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2019/2020.

Cu toate acestea, chiar și aceste obiective au fost contestate politic și în industrie. De exemplu, un studiu al Agora Verkehrswende reflectă o evaluare a Daimler Truck conform căreia tranziția ar putea și ar trebui să fie mai rapidă. Agora susține avansarea țintei de 30% până în 2027 și stabilirea unei reduceri de 65% pentru 2030.

Citeste si...  One United Properties a obținut autorizația de construcție pentru One Lake District, proiect rezidențial cu peste 2.000 de apartamente, amplasat pe malul Lacului Plumbuita

Daimler Truck a sugerat, de asemenea, o abordare dincolo de simplele obiective privind emisiile de CO2 și dorește să vadă „o cotă precisă a vehiculelor ZEV pe piață stabilită de piața politică, nu o țintă de reducere a CO2, deoarece securitatea planificării lipsește astăzi”.

Pentru autoturismele și vehiculele comerciale ușoare, organismele UE au decis deja încetarea mașinilor noi cu motoare cu ardere din 2035.

Cautimasina.ro