Studiu Carvago
Mașinile electrice reprezintă încă doar o fracțiune de unu la sută din vânzările Carvago, ponderea lor este în creștere constantă, crescând cu aproape 50 la sută doar în ultimele 12 luni, se arată în studiul Carvago. Majoritatea clienților sunt determinați să cumpere mașini electrice care au trei până la patru ani vechime, au până la 50.000 de km și au prețuri sub 22.000 de euro.
Acest studiu sugerează că cei care cumpără online o mașină electrică second-hand o văd mai mult ca pe o a doua mașină de uz casnic, cu niște costuri de funcționare reduse, decât ca pe un mijloc de transport principal.
- Smart ForTwo EQ
Nu a făcut prea mult „zgomot” ca mașină nouă, dar la mâna a doua, mașina de oraș plină de viață în versiunea electrică nu trebuie să-și facă griji cu privire la dezinteresul clienților. Motorul de 60 kW oferă mașinii de o tonă o dinamică plăcută, iar o autonomie reală de aproximativ 100 km este suficientă pentru utilizarea urbană. Suntem surprinși de cât de bine se vinde Smart electric folosit! - Nissan Leaf
Modelul Leaf inițial (2010) a fost prima încercare serioasă de a produce o mașină electrică la prețuri accesibile, produsă în serie. Și nu a ieșit prea bine. A doua generație, oferită în 2017, are încă o baterie răcită cu aer, dar datorită experienței acumulate, aceasta nu se mai degradează excesiv de repede, iar designul său mai simplu contribuie ca Leaf să rămână una dintre cele mai accesibile mașini electrice cu cinci uși. - Audi e-Tron
Ei bine, de la „mașinuțele” Smart ForTwo EQ și Nissan Leaf sărim direct la Audi e-Tron, o adevărată surpriză! Cu mult spațiu la interior, cu mulți cai putere și o autonomie de peste 350km la o încărcare, Audi e-Tron este unul dintre cele mai performante modele din această clasă! - VW ID.4
Varianta crossover a lui ID.3 pare că are mulți adepți în România, unde SUV-urile sunt printre cele mai apreciate și dorite mașini. Cu două variante de baterie și un look îmbunătățit, VW ID.4 se menține bine în clasament. Deși criticii spun că nu se compară cu rivalele din aceeași clasă (una e chiar mai sus !), un ID.4 second hand la un preț corect poate fi o bijuterie. - VW ID.3
Hatchback-ul compact înlocuiește treptat versiunea electrică a precedentului Golf pe piața de mașini second hand. Severele dureri de „naștere” din punct de vedere software sunt aproape uitate după multe actualizări. Ceea ce apreciază clienții la ID.3 este designul său modern, dar discret, felul cum „se simte” la drum și tehnologia de asistență funcțională și foarte utilă.
Articolul Studiu: Tot mai mulți români cumpără mașini electrice second-hand apare prima dată în Money.ro.