Scumpirea mașinilor cauzată de apariția Euro 7 sau de inflație, ar putea avantaja Dacia, dacă producătorul român va păstra prețuri sub concurență

Deși în prezent majoritatea SUV-urilor compacte obișnuite costă aproximativ 25.000 de euro, odată apariția Euro 7 privind poluarea aerului și liniile directoare de securitate GSR2, prețurile SUV-urilor C vor urca la 30.000 euro, chiar peste, în apropierea a 40.000 de euro. Iar această situație va avantaja Dacia, care evoluează bine, are prețuri mai mici și a devenit un vector de creștere pentru firma mamă, Renault.

De altfel, Dacia spune că oferă un preț imbatabil, cu un etos design-to-cost care combină know-how-ul Renault cu prețurile scăzute ale forței de muncă la fabricile sale din România și Maroc.

Chiar dacă modelele Dacia au costuri de bază foarte mici – Sandero începe de la aproximativ 11.000 de euro pe unele piețe – majoritatea cumpărătorilor optează pentru dotări suplimentare, ajutând modelul să obțină marje despre care CEO-ul grupului Renault, Luca de Meo, a confirmat că sunt de aproximativ 10 p.c.

Iar, potrivit Automotive News Europe, De Meo și-a stabilit un obiectiv de marjă de 15 p.c pentru 2030, în pas cu randamentele actuale ale producătorilor premium precum Mercedes-Benz și mult mai mari decât modelul Renault.

Pe măsură ce costurile cresc, fie ca rezultat al legilor sau inflației, a menționat de Meo, unii clienți vor refuza să plăteascăsumele în creștere și vor putea verifica opțiunile Dacia, care vor include două automobile suplimentare până în 2027 sau 2028.

„Aici Dacia are un atu”, a spus Luca De Meo. „Putem continua să atragem clienții noștri istorici, precum și pe cei de la alte mărci mainstream care nu doresc să plătească mai mult pentru vehiculele lor.”

Citeste si...  Surse: Ford, în discuții pentru vânzarea fabricii din Saarlouis, Germania