Recent, Directoratul Național de Securitate Cibernetică a atras atenția asupra unei campanii active ce utilizează numele BRD Groupe Societe Generale și CEC Bank în scopuri frauduloase.
Campania implică efectuarea de apeluri false, în care atacatorii se prezintă drept angajați ai unor bănci din România, cum ar fi BRD sau CEC Bank. Aceștia încearcă să induse o stare de panică sau furie la interlocutori, pretinzând că le-a fost aprobat un credit solicitat, chiar dacă aceștia nu au făcut nicio cerere sau nu au cont la respectiva bancă.
Atacatorii vor să determine victima să acționeze impulsiv
Scopul principal al atacului este să determine victima să acționeze impulsiv, fără a pune întrebări logice sau a verifica informațiile. Atacatorii încearcă să obțină date personale, de autentificare și financiare sub pretextul raportării unei presupuse fraude sau pentru a recupera eventuale sume pierdute.
Această tactică se încadrează în cadrul schemei de tip #vishing (phishing prin telefon), în care se folosesc tehnici de inginerie socială pentru a manipula interlocutorii. Atacatorii sunt instruiți să fie convingători și amabili pentru a evita suspiciunile.
În cazul în care ați furnizat datele cardului, este important să contactați imediat banca. Dacă ați fost păgubit, este recomandat să depuneți o plângere la Poliție și să notificați Directoratul Național de Securitate Cibernetică. (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau alerts@dnsc.ro)
Articolul Românii pot rămâne fără banii cont. BRD și CEC Bank, folosite în tentative de fraudă apare prima dată în Money.ro.