Reprezentanții magazinelor online românești cer tratament egal. „Coletele asiatice intră fără taxe, controale sau etichete”

Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) solicită Guvernului adoptarea unor măsuri concrete pentru a limita avantajele nejustificate de care beneficiază platformele asiatice de comerț electronic în raport cu magazinele online autohtone. Printre solicitările ARMO se numără taxarea coletelor provenite din afara Uniunii Europene cu o valoare declarată sub 150 de euro, controale sistematice privind respectarea normelor de siguranță și etichetarea produselor, precum și aplicarea unui tratament echitabil între actorii economici locali și cei internaționali.

Reprezentanții magazinelor online românești cer tratament egal. „Coletele asiatice intră fără taxe, controale sau etichete”

Potrivit unui comunicat transmis AGERPRES, ARMO își exprimă nemulțumirea față de lipsa de reacție a autorităților în fața unei situații ce afectează grav comerțul online românesc și protecția consumatorilor.

„În prezent, mii de comercianți locali care își plătesc corect taxele și respectă legislația de protecție a consumatorului sunt penalizați, fiind obligați să concureze cu importuri masive de produse subevaluate și subvenționate, pentru care nimeni nu își asumă răspunderea, de multe ori neconforme cu standardele europene și adesea de calitate îndoielnică”, precizează sursa citată.

ARMO avertizează că lipsa unor acțiuni ferme favorizează evaziunea fiscală, încurajând un model economic care descurajează companiile ce aleg să opereze legal și transparent în România.

„Este inacceptabil ca în 2025 Guvernul să tolereze acest fenomen. În timp ce magazinele online locale sunt controlate de autorități pentru că le-a scăzut foarte mult cifra de afaceri de la un an la altul, platformele asiatice livrează zilnic milioane de colete fără să achite taxe vamale, fără etichete în limba română și fără respectarea reglementărilor privind siguranța produselor. Practic, Guvernul sancționează firmele corecte și legitime, iar evaziunea fiscală este încurajată prin lipsa de acțiune”, a declarat Cristian Pelivan, director executiv ARMO.

Asociația reafirmă nevoia unui cadru echitabil pentru toți jucătorii din domeniu și insistă asupra unor reglementări care să impună responsabilitate și conformitate pentru toate produsele importate în România.

„Taxarea coletelor non-UE cu valoare declarată sub 150 de euro, introducerea controalelor sistematice pentru respectarea standardelor de siguranță și etichetare a produselor importate și aplicarea tratamentului echitabil între comerțul online local și platformele asiatice”, sunt măsurile solicitate de ARMO autorităților române.

Totodată, organizația critică modul în care Guvernul a ales să acționeze până acum, acuzând lipsa unei strategii coerente pentru susținerea companiilor românești.

„În ciuda apelurilor repetate și a soluțiilor pe care ARMO le-a propus, guvernanții preferă să sancționeze și taxeze companiile românești în loc să lupte cu evaziunea fiscală. Acest mod de acțiune va duce la distrugerea companiilor românești și la pierderea locurilor de muncă, favorizând dependența față de platformele non-UE și acumularea de către acestea a unei cote de piață din ce în ce mai mare. România nu își mai poate permite să piardă venituri bugetare și să își expună consumatorii la riscuri, în timp ce comercianții locali se confruntă cu o concurență neloială directă, sub privirea pasivă a autorităților”, se mai arată în document.

ARMO consideră că dezvoltarea sectorului de comerț electronic din România depinde în mod esențial de asigurarea unui mediu concurențial echitabil, în care respectarea legii să fie norma, nu excepția.

„ARMO își exprimă disponibilitatea de a colabora cu autoritățile pentru găsirea de soluții tehnice rapide care să asigure protejarea consumatorilor și susținerea comerțului online local în fața concurenței neloiale”, menționează sursa citată.

Fondată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online reprezintă interesele comercianților online din România. ARMO a dezvoltat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online, alături de un program de certificare a magazinelor care respectă aceste standarde. Asociația este membră a Ecommerce Europe, organizația care reprezintă peste 150.000 de companii de e-commerce din Europa prin intermediul asociațiilor naționale.

Citeste si...  Președintele Croației, noi declarații incendiare: În Ucraina este un iad, 300.000 de ucraineni sunt pe punctul de a fi uciși/ Crimeea nu va mai fi niciodată a Ucrainei / Emoțiile nebunești și ura pun Europa în mare pericol