Renault va oferi kituri pentru electrificarea vechilor Renault 4, 5 și a primului model Twingo

Renault va oferi modernizarea clasicelor Renault 4 și 5, precum și a mașinilor Twingo de primă generație și transformarea lor în mașini electrice. Kiturile provin de la R-FIT, o marcă aparținând MCC Automotive.

Cele trei modele modernizate vor fi expuse la standul Renault la Salonul auto anual clasic, Rétromobile din Franța.

Pentru Renault, aceasta nu este prima dată când le permite cumpărătorilor anteriori să-și transforme vechile modele în vehicule electrice, în ciuda faptului că lucrează și la electrificarea acestor serii de modele. Renault 4 și Renault 5 sunt programate pentru electrificare de la zero în 2024 și 2025. Platforma Twingo de a treia generație este pe piață din 2014 și a fost concepută pentru acționări electrice chiar de la început, folosind tehnologia Zoe.

Cu toate acestea, kitul de retrofit electric Renault 5 va fi pus în vânzare în Franța în septembrie 2023, iar echipamentul pentru Twingo de prima generație va urma la o dată ulterioară. Setul Renault 4, totuși, va intra online luna viitoare și ar putea face o diferență – Renault 4 s-a vândut în aproximativ opt milioane de modele din anii 1960 până în anii 1980.

blank

„Aceste kituri electrice de modernizare le vor permite oamenilor care își iubesc mașinile clasice și tinerilor să conducă în Franța cu emblematicele noastre Renault 4, Renault 5 și Twingo, alimentate de electricitate”, a declarat Hugues Portron, directorul The Originals Renault. „Pe lângă economia circulară creată de aceste noi potriviri pentru motoare electrice, kiturile de retrofit electric oferă o soluție care combină plăcerea de a conduce cu economiile și fiabilitatea, fără a lua nimic din stilul și design-urile originale ale acestor clasice atemporale îndrăgite.”

Echipamentul pentru Renault 4 va costa,în Franța, 11.900 de euro, inclusiv TVA și instalare. Partenerii nu au anunțat prețurile celorlalte truse. Cu toate acestea, presupunând că vor suporta costuri similare, aceasta poate fi într-adevăr o opțiune mai ieftină, în ciuda faptului că Grupul Renault își propune să ofere mașini electrice (mici), cum ar fi Renault 5, la prețuri care încep de la 20.000 de euro în viitor. În comparație, Renault Zoe sau Peugeot e-208 costă în prezent 30.000 de euro; un Twingo ZE vine în jur de 24.000 de euro.

Citeste si...  Deși numărul locuințelor vândute anul trecut în București a crescut, scăderea accesibilității locuințelor noi și dobânzile restrictive au crescut interesul pentru chirii  

Renault speră să realizeze prețuri mai mici în viitor folosind baterii LFP. Este și cazul kit-ului Renault 4, care cuprinde un motor sincron fără perii (48 kW) alimentat de un pachet de baterii litiu fier fosfat (LiFePO4) cu o capacitate de 10,7 kWh; Renault revendică o autonomie de 80 de kilometri. Sistemul de transmisie mecanică va rămâne neschimbat, iar Renault spune că kit-ul nu va afecta distribuția greutății vehiculului.

Setul a trecut deja toate testele de la UTAC (sindicatul tehnic francez pentru mașini, motociclete și biciclete) și este, de asemenea, eligibil pentru subvenții naționale și regionale în Franța. Nu există, momentan, informații dacă marca va extinde oferta și pe alte piețe.

În termeni strategici, totuși, Renault a adoptat de ceva timp această abordare în două direcții a opțiunilor noi și de modernizare, argumentând că modernizarea unui vehicul alimentat cu ardere a fost „o alternativă atractivă din punct de vedere comercial la cumpărarea unui vehicul nou echivalent”.

Phoenix Mobility a ajutat producătorul de automobile să înceapă să modernizeze camionete ICE Master în vehicule complet electrice din vara anului 2022. Proiectul face parte din unitatea Re-trofit de la Refactory din Flint, care se concentrează pe prelungirea duratei de viață a vehiculelor și servește Renault pentru a experimenta relația cu economia circulară.

Date tehnice pentru kitul de retrofit electric proiectat pentru Renault 4

  • Sistem de transmisie mecanic original neatins,
  • Motor sincron fără perii,
  • Baterie cu litiu fosfat de fier (LiFePO4),.
  • Distribuția greutății este neschimbată,
  • Autonomie de rulare de aproximativ 80 km,
  • Încărcare completă în 3 ore 30,
  • Indicator electronic de încărcare a bateriei,
  • Reîncărcați printr-o priză casnică de 16 A – 220 V,
  • Acumulator de 105 V cu o capacitate de 10,7 kWh,
  • Motor de 5 kWp/48 kWp,
  • Garantie de doi ani.
Citeste si...  Volkswagen Golf ar putea renaște electric sub numele ID.Golf