Renault, în creștere. Dacia susține grupul cu rezultatele obținute de Sandero, Duster și Spring

Renault Group a continuat să crească în 2022 și anunță o profitabilitate dublă și un free cash-flow record. Grupul va reacorda dividende și are perspective pentru o performanță și mai bună în 2023.

  • Perspectivele financiare pe anul 2022 au fost depășite (după ce fuseseră deja revizuite în creștere în iulie 2022)
    • O creștere semnificativă a profitabilității: o marjă operațională de 5,6 %, superioară față de perspectiva financiară anunțată anterior, de peste 5 %, și în creștere cu 1,4 miliarde de euro față de nivelul înregistrat în 2021 (+2,8 puncte procentuale).O marjă operațională a perimetrului Automobile, calculată pe vehicul, la un nivel record.Un free cash-flow record :  2,1 miliarde de euro, în creștere față de perspectiva financiară anunțată anterior, de peste 1,5 miliarde de euro (+1,2 miliarde de euro față de rezultatul anului 20211).
    • Consolidarea structurii financiare: revenirea la o postură netă financiară pozitivă de +549 milioane de euro la 31 decembrie 2022 (+1,6 miliarde de euro față de rezultatul anului 2021).
  • Perspective financiare pentru anul 2023 :
    • O marjă operațională la nivel de Grup superioară sau egală cu 6 %.
  • De altfel, compania va reacorda dividend în valoare de 0,25 euro pe acțiune, hotărâre care va fi supusă votului Adunării generale anuale în data de 11 mai 2023.

„Anul 2022 și-a depășit promisiunile: cu rezultate peste obiectivele inițiale și peste așteptările pieței, încheiem etapa « Renașterii» cu trei ani în avans.
Această performanță reflectă energia și angajamentul echipelor Renault Group în condițiile în care a trebuit să facem față dificultăților provocate de cedarea activității din Rusia, de criza de semi-conductori și de inflația costurilor. Situația Grupului a fost îmbunătățită în profunzime și nu vom reveni înapoi. Perspectivele financiare pentru anul 2023 și revenirea la acordarea de dividende demonstrează acest lucru. În plus, ne atingem obiectivul reducerii cu 25 % a amprentei noastre de carbon pe plan mondial față de nivelul înregistrat în anul 2010.
Țin să le mulțumesc echipelor din cadrul companiei pentru obținerea acestor rezultate bune. Avem încredere în viitorul Grupului. Participarea excepțională a salariaților la planul de acționariat demonstrează această încredere și sunt deosebit de mândru de acest lucru. A doua fază a planului, «Renovarea», concentrată asupra produselor și angajată deja de mai mult timp, va permite Grupului să dispună de cea mai bună gamă a sa de vehicule din ultimii 30 de ani. Renault Megane E-TECH Electric, Renault Austral și Dacia Jogger sunt primele reprezentante de succes ale acestui val de noi modele.Avansul pe care l-am înregistrat în executarea primelor jaloane strategice și financiare ale planului Renaulution ne permit deja să deschidem capitolul cel mai incitant al planului nostru: «Revoluția». În plus, așa cum am anunțat în data de 6 februarie împreună cu partenerii noștri Nissan și Mitsubishi, noile baze ale Alianței noastre vor permite încă din acest an lansarea unor proiecte operaționale creatoare de valoare pentru toate părțile implicate, a declarat Luca de Meo, CEO al Renault Group.

  • Rezultate 2022: perspectivele financiare pe anul 2022 au fost depășite (după ce fuseseră revizuite deja în creștere în iulie 2022)
    • Cifra de afaceri a Grupului atinge 46,4 miliarde de euro : +11,4 % față de 2021.Marja operațională a Grupului se ridică la 2,6 miliarde de euro (5,6 % din cifra de afaceri) : în creștere cu 1,4 miliarde de euro față de 2021 (+2,8 puncte procentuale). Marja s-a cifrat la 6,4 % în semestrul
      al doilea din 2022 (+2,9 puncte procentuale față de semestrul al doilea al anului 2021).Marja operațională a perimetrului Automobile s-a cifrat la 1,4 miliarde de euro (3,3 % din cifra de afaceri): în creștere cu 1,4 miliarde de euro față de anul 2021 (+3,3 puncte procentuale). Ea se ridică la 4,2 % în semestrul al doilea din 2022 (+3,5 puncte procentuale față de nivelul atins în semestrul al doilea din 2021).O marjă operațională a perimetrului Automobile, calculată pe vehicul, la nivel record.Rezultatul net al activităților continuate se ridică la 1,6 miliarde de euro, în creștere cu 1,1 miliarde de euro față de 2021.Rezultatul net al activităților necontinuate se cifrează la -2,3 miliarde de euro ca urmare a ajustărilor legate de cedarea activităților industriale din Rusia, anunțate în data de
      16 mai 2022.Un free cash-flow operațional al perimetrului Automobile la nivel record, de 2,1 miliarde de euro (incluzând 800 milioane de euro ca dividende ale diviziei Mobilize Financial Services) : în creștere cu
      1,2 miliarde de euro față de 2021.Revenirea la o postură netă financiară a perimetrului Automobile pozitivă, de +549 milioane de euro
      la data de 31 decembrie 2022, față de -1,1 miliarde de euro la 31 decembrie 2021, ceea ce corespunde unei ameliorări de 1,6 miliarde de euro.Ameliorarea cu 50% a punctului mort față de anul 2019.
    • Atingerea obiectivului de reducere cu 25 % a amprentei de carbon la nivel mondial între 2010 și 2022.
    • Performanța vânzărilor de modele E-TECH în creștere, reprezentând 39 % din înmatriculările de vehicule de persoane ale mărcii Renault în Europa (+9 puncte față de 2021). Renault este a 3-a marcă pe piața vehiculelor electrice și a doua marcă pe piața vehiculelor hibride (HEV) în Europa.
  • Modelele electrice Dacia și Renault, în top
  • Lansat la sfârșitul trimestrului al doilea din 2022, Renault Megane E-TECH Electric a fost vândut deja în peste 33.000 de unități. În semestrul al doilea al anului trecut, a fost modelul electric cel mai vândut din Franța. Renault Megane E-TECH Electric înregistrează peste 49.000 de comenzi de la lansare, din care peste 70 % pentru versiunile vârf de gamă și peste 80 % pentru motorizările cele mai puternice.
    • Dacia Sandero rămâne, din 2017, cel mai vândut model către persoane fizice din Europa, cu 229.500 de unități comercializate anul trecut.Lansat la jumătatea anului 2021, Dacia Spring a înregistrat vânzări în creștere cu 75 % față de anul 2021, cu 48.900 de unități comercializate. Dacia Spring se situează pe locul al treilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice către clienții particulari din Europa.Dacia Jogger înregistrează peste 57.000 de unități vândute. Modelul de familie al mărcii Dacia se situează pe locul al doilea în vânzările de vehicule de segment C (exceptând modele SUV) către persoane fizice la nivelul pieței din Europa.Alpine afișează un nivel record al vânzărilor, în creștere cu 33 % față de 2021.Un efect al mix-ului produs de +2,8 puncte asupra cifrei de afaceri a perimetrului Automobile față de rezultatul din 2021 datorită noilor lansări (Renault Arkana, Dacia Jogger și Renault Megane E-TECH Electric).
    • Accelerarea efectului de preț care atinge +9,7 puncte din cifra de afaceri a perimetrului Automobile în 2022, ca urmare a politicii comerciale Renaulution (+12,1 puncte în semestrul al doilea al anului 2022,  după +7,4 puncte în semestrul 1).
  • Perspective financiare pentru 2023 

Într-un context care rămâne dificil, Grupul urmărește creșterea performanței sale în 2023 cu:

  • o marjă operațională a Grupului superioară sau egală cu 6 %.
    • un free cash-flow  operațional al perimetrului Automobile superior sau egal cu 2 miliarde de euro.

Cifra de afaceri a Grupului atinge 46.391 milioane de euro, în creștere cu 11,4 % față de 2021. La nivel constant al ratelor de schimb, cifra de afaceri este în creștere cu 12,4 % (efect negativ de -1 punct al ratelor de schimb valutar).

Cifra de afaceri a perimetrului Automobile se ridică la 43.121 milioane de euro, în creștere cu 11,4 % față de 2021. La nivel constant al ratelor de schimb, cifra de afaceri este în creștere cu 12,6 % (efect negativ de -1,2 puncte al ratelor de schimb, legat în principal de devalorizarea Lirei turcești și a Peso-ului argentinian).

Venituri ale grupului Renault

În milioane euro 2021  2022 Variaţie
Venituri Group 41,659 46,391 +11.4%
Marja operațională 1,153 2,595 +1,442
% din venituri 2.8% 5.6% +2.8pts
Alte venituri și cheltuieli din exploatare -253 -379 -126
Venit operațional 900 2,216 +1,316
Venituri și cheltuieli financiare nete -295 -486 -191
Contribuția companiilor asociate 515 423 -92
               din care Nissan 380 526 +146
Impozite curente și amânate -571 -533 +38
Venit net 967 -700 -1,667
              din care  operațiuni continue 549 1,620 +1,071
              din care  operațiuni abandonate 418 -2,320 -2,738
Venit net, cota Grup 888 -338 -1,226
Free cash flow operaţional perimetrul Automobile 889 2,119 +1 ,230
Postura financiară netă pentru perimetrul Automobile -1,100 la 2021-12-31 +549 la 2022-12-31 +1,649

Ajustări ale activităților AVTOVAZ și Renault Rusia în 2021

  In milioane € 2021 FY Publicate 2021 FY Ajustate Variaţie
Venituri Group 46,213 41,659 -4,554
Marja operațională 1,663 1,153 -510
% din venituri 3.6% 2.8%  -0.8pt
Alte venituri și cheltuieli din exploatare -265 -253 +12
Venit operațional 1,398 900 -498
Venituri și cheltuieli financiare nete -350 -295 +55
Contribuția companiilor asociate 515 515
Impozite curente și amânate -596 -571 +25
Venit net 967 967
              din care  operațiuni continue 967 549 -418
              din care  operațiuni abandonate   418 +418
Free cash flow operaţional perimetrul Automobile 1,272 889 -383
Datoria netă auto -1,622 -1,100 +522
la 2021-12-31 la 2021-12-31  

i au fost anunțate la 16 mai 2022)

Citeste si...  După preluarea portofoliului de 100.000 mp al FM Logistic, CTP deține 2,5 milioane mp parcuri logistice în România

Cautimasina.ro

Cele mai citite articole

spot_img