FoodIntelForum AQUA Carpatica progresează. Conducători de vârf din business, autorități centrale, mediul academic de vârf se duelează. Experți din HoReCa și Retail dezbat trendurile, prefigurează profiturile și dezvoltarea constantă în tehnologie și agricultură. Discutăm și despre concepte noi de retail, alimente contrafăcute și susținerea producătorilor și fermierilor români. Oamenii de afaceri învață, oamenii de afaceri negociază pe loc contracte între ei.
Ce spun „războinicii” din business
Varujan Pambuccian, Membru în Comisia de Agricultura din Camera Deputaților: „În momentul în care ai trasabilitate foarte clară despre un produs, ai o doza de încredere mult mai mare, lucru acesta se poate realiza prin agricultura de precizie și poate fi expus printr-un QR code care te duce pe un site și vezi toata istoria produsului sau pe diverși algoritmi să creezi un simbol de încredere care spune despre valoarea produsului.”
Compostoarele oferite de Eutron Invest Romania tuturor celor peste 300 de participanți din cele 3 zile, stârnesc un interes special și mulți dintre cei care nu au apucat să câștige un compostor întreabă cine îi poate învăța să le eficientizeze. Dan Țone, CEO Eutron, este aici!
Indra Mihăilă, Corporate Affairs Lead PepsiCo: „Cred că suntem un exemplu bun de colaborare între companie mare și producători locali, care se uită pe termen mediu și lung la ce volume avem nevoie pentru producția noastră și contractăm aceste volume oferind stabilitate și încredere că vom avea anumite cantități de cartofi necesari special pentru chipsurile. Susținem producători când vina vorba de inovație, instrumente agricole și avem un parteneriat prin care putem oferi posibilități de finanțare.”
Adrian Chesnoiu, Președintele Comisie de Agricultură: „Specificitatea locală și regională a fost aspectul asupra căruia am stăruit în toate conferințele și la toate întâlnirile la care am participat, în toate negocierile purtate cu CE atât când eram la AFIR, cât și când eram la Ministerul Agriculturii și acum în calitatea pe care o dețin la Camera Deputaților specificul național este cheia de boltă a tot ceea ce înseamnă organizarea UE pe viitor. Dacă UE și decidenții la nicevl european își imaginează că în 2050 toate statele UE vor avea deasupra un capac de sticlă, unde vor respira aer curat și vom mânca lăcuste se înșală amarnic, trebuie să ținem cont de specificul național, să dăm plusvaloare produselor noastre obținute local , să ne uităm cu mai mare atenție la tot ceea ce înseamnă industria și să ne întărim la nivelul producătorilor locali.”
Romulus Ungureanu, SELEC: „Se estimează între 2 și 3,2 trilioane de dolari de bunuri contrafăcute, de la genți, pantofi dar și produse alimentare și chiar și agricole, precum îngrășăminte. În 2020, SELEC a coordonat una dintre puținele operațiuni regionale care a urmărit distribuirea de fertilizatori și produse folosite in agricultură contrafăcute.”
Ion Biriș, Antreprenor LOFT: „ Discutăm de două direcții ale tehnologiei în HoReCa – o dată este impactul pe care această tehnologie îl are în relația dintre noi și clienți, iar o altă direcție este impactul pe care tehnologia îl are pentru o mai bună organizare a business-ului nostru. Vedem că din ce în ce mai mult, în HoReCa, canalele de comunicare între noi și clienți sunt înlocuite de tehnologie, mai puțin la noi, dar la nivel internațional interactivitatea umană este minimă.”
Tiberiu Dănețiu, Director Marketing Auchan, anunță o premieră pentru România: primul magazin inteligent autonom, Auchan Go: „Ultimul proiect lansat este un proiect și de cercetare-dezvoltare. Este un pilot, pentru că testăm, este vorba de magazinul inteligent, magazinul autonom, în care ai intrat, ai luat produsele și ai ieșit fără să treci pe la o casă. Pur și simplu ai venit, ai luat produsele și ai plecat, fără casă, fără cozi, deschis non-stop”.
Adrian Ariciu, CEO Metro: „Dincolo de trendurile din HoReCa, de la Inteligența Artificială, bucătării virtuale sau sustenabilitate și responsabilitate socială, există și provocări, printre care menționez: deficitul de personal calificat care migrează spre alte industrii, costurile în creștere (produsele pentru HoReCa comercializate de Metro sunt în deflație în momentul de față), reglementările stricte și dependența de sezon.”
Articolul Războinicii din business, duel la FoodIntelForum apare prima dată în Money.ro.