Probleme pe piața mașinilor electrice. Vânzările merg prost și generează pierderi mari pentru constructori

Vânzările de mașini electrice merg prost, generându-se chiar pierderi. În medie, constructorii auto pierd circa 6.000  de euro la fiecare mașină electrică vândută la un preț de aproximativ 60.000 de euro, având în vedere investițiile colosale pe care au fost nevoiți și sunt nevoiți să le facă, arată o analiză Boston Consulting Group, conform Newsweek.

“Estimăm că producătorii de automobile vor putea reduce doar jumătate din această diferență de costuri, prin alegerea corectă a tehnologiei și economiile la scară, pe măsură ce își sporesc producția. Dar nu vor compensa diferența”, apreciază specialiștii Boston Consulting Group.

“Luăm de exemplu o mașină cu motor termic de 60.000  de euro (…) Un nivel rezonabil de profitabilitate pe care l-am văzut în trecut la vehiculele cu motoare cu combustie internă este de aproximativ 10%.

La crearea punții de la mașinile pe benzină sau motorină la mașinile electrice, trebuie să adăugați costul bateriei, care este de aproximativ 10.000  de euro (…) Adăugați platforma tehnică și componentele electrice și electronice suplimentare, care reprezintă încă aproximativ 5.000  de euro.

Apoi, trebuie să adăugați investiția incrementală, forța de muncă și cheltuielile generale, care tind să fie mai mari, deoarece în prezent există puține operațiuni EV la scară largă.

Adăugați încă aproximativ 1.500 de euro per vehicul pentru investiții în fabrică, inginerie și alte costuri de capital. Acum scădeți grupul motopropulsor pe benzină sau motorină, care este de aproximativ 4.000 de euro per vehicul (…)

Rezultă un minus 10% sau minus 6.000 de euro la o mașină electrică, spre deosebire de plus 6.000 de euro rentabilitate la o mașină termică”, a explicat Andrew Loh, Managing Director and Senior Partner la Boston Consulting Group.

Citeste si...  Anatol Șalaru susține că România va desfășura sisteme de apărare antiaeriană în Republica Moldova: Acum se instalează radare foarte moderne, puternice, care vor fi integrate în întregul sistem românesc

În Germania, cea mai mare piață auto din Europa, vânzările de mașini electrice s-au prăbușit în primele luni ale anului 2024, de exemplu, după ce guvernul german a eliminat subvențiile pentru mașini electrice, la sfârșitul anului trecut, experții anticipând că vânzările de mașini electrice ar putea rămâne la un nivel scăzut cel puțin pe termen mediu, potrivit diepresse.com.

Nici în Statele Unite ale Americii situația nu pare să fie mai bună pe piața mașinilor electrice. Astfel, înmatriculările de automobile electrice din SUA au înregistrat o creștere mult mai mică decât în urmă cu un an, potrivit datelor analizate de Profit, care arată că cererea de mașini cu propulsie complet electrică a încetinit.

Creșterea vânzărilor și înmatriculărilor de automobile complet electrice din SUA a fost în luna ianuarie de 15%, față de peste 50% cât a fost creșterea în urmă cu un an.