Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României atrage atenția că nu există un brand românesc cu valoare semnificativă

Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), a transmis, într-un interviu acordat FoodBiz, că pentru a înțelege evoluția economiei în contextul global, trebuie acordată atenție structurii economiei românești. Acesta s-a raportat la „cine aduce valoare adăugată” și „cum este construit comerțul exterior”.

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României a atras atenția că nu există un brand românesc cu valoare semnificativă și a dat exemplu Dacia, despre care a spus că politica de marketing, de vânzări o fac reprezentanții Renault.

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României atrage atenția că nu există un brand românesc cu valoare semnificativă

„Trebuie să ne înțelegem pe noi înșine înainte să vedem care este contextul extern. Cert este că este greu câteodată să recunoști și să spui public că ești economie de subcontractori, acest lucru este dovedit pe de o parte de ultimul loc pe care ți-l dă Eurostatul ca inovare – cercetare, ceea ce înseamnă că nu există un brand românesc cu valoare semnificativă, avem niște nume românești, cum este Dacia, de exemplu. Nu-l putem considera brand, pentru că politica de marketing, de vânzări o face Parisul, adică Renault. Ca Dacia sunt mult mai multe nume românești, dar producție românească cu valoare adăugată mare, un landmark românesc nu există”, a spus Mihai Daraban.

Citeste si...  Rezervele valutare ale BNR au scăzut în iunie