Parlamentul European a aprobat interzicerea vânzării de mașini pe benzină și motorină din 2035

Parlamentul European a aprobat legea care interzice efectiv vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel în Uniunea Europeană începând cu 2035, și are ca scop accelerarea trecerii la vehicule electrice și combaterea schimbărilor climatice.

Regulile de referință vor impune ca până în 2035 producătorii de automobile să realizeze o reducere de 100% a emisiilor de CO2 de la mașinile noi vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi alimentate cu combustibili fosili în blocul de 27 de țări.

Legea va stabili, de asemenea, o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 pentru mașinile noi vândute din 2030 față de nivelurile din 2021, mult mai mare decât ținta existentă de 37,5%.

„Costurile de exploatare ale unui vehicul electric sunt deja mai mici decât costurile de exploatare ale unui vehicul cu motor cu combustie internă”, a declarat Jan Huitema, negociatorul principal al parlamentului privind regulile, pentru Reuters, adăugând că este esențial să aducem vehicule electrice mai accesibile pentru consumatori.

Țările UE au convenit asupra acordului cu parlamentarii în octombrie anul trecut, dar încă trebuie să stabilească oficial regulile înainte ca acestea să intre în vigoare. Aprobarea finală este așteptată în martie.

Furgonetele noi trebuie să respecte o reducere de 100% CO2 până în 2035 și o reducere cu 50% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2021.

Mulți producători de automobile din Europa au anunțat investiții în electrificare.

Directorul executiv al Volkswagen, Thomas Schaefer, a declarat anul trecut că din 2033 marca va produce doar mașini electrice în Europa.

Totuși, legislația UE a întâmpinat rezistență din partea unor industrii și țări când a fost propusă în iulie 2021. Drept urmare, acordul final include unele concesii, inclusiv faptul că micii producători de automobile care produc mai puțin de 10.000 de vehicule pe an pot negocia obiective mai slabe până în 2036.

Citeste si...  Michael Topolinski, șeful London Partners, un fost președinte al Goldman Sachs și un antreprenor în serie șansează startupul-ul fintech MetaWealth

Legea CO2 pentru mașini face parte dintr-un pachet mai larg de politici climatice mai dure ale UE, concepute pentru a îndeplini obiectivele blocului de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în acest deceniu.

Cautimasina.ro

Cele mai citite articole

spot_img