Promovare prin influenceri
Oricare ar fi domeniul sau nișa în care te dezvolți ca brand, există influenceri care postează zilnic un conținut relevant pentru potențialii clienți pe care îi urmărești. De la kidfluenceri, care promovează cele mai recente tendințe în materie de jucării pe YouTube, până la influenceri de lifestyle pe Instagram și podcasturi ale unor experți financiari, noile platforme de social media oferă spațiu influencerilor pentru a se manifesta și brandurilor ocazia de a beneficia de popularitatea influencerilor pentru a ajunge la clientul final.
Noua formă de marketing virtual, influencer marketing a crescut în popularitate cu 470% din 2016 până în 2020, conform BigCommerce. Patru ani mai târziu, parteneriatele cu influenceri încă fac parte din promovările și interacțiunea brandurilor în mediul online.
Cum să folosești influencerii pentru promovarea produselor
Influencer marketing nu este un tip de marketing rezervat doar brandurilor cu bugete foarte mari, ci este și un instrument pentru business-urile mici. De exemplu, dacă ai o afacere mică poți să începi prin a lucra cu un nano-influencer (mai puțin de 1.000 de urmăritori) sau micro-influencer (cu 1.000-10.000 de urmăritori). Pe de altă parte, de impactul micro-influencerilor se folosesc la fel de mult brandurile mari aceștia având o relația mai onestă și mai apropiată cu urmăritorii lor: „82% dintre consumatori „foarte probabil” vor urma o recomandare făcută de un micro-influencer”, conform unui studiu realizat de Nationwide.
Promovare prin influenceri. Variante prin care pot ajuta în promovarea produselor
Promovarea produselor prin: conținut sponsorizat.
Conținutul sponsorizat „clasic” este o postare plătită a unei fotografii, a unui videoclip sau a unei postări care prezintă oferta brandului. Acest tip de conținut este folosit frecvent deoarece este simplu și eficient. Conținutul sponsorizat nu ar trebui să lase impresia că influencerul vinde ceva, ci ar trebui să spună o poveste și să ofere informații utile.
În conținutul sponsorizat este inclus și un link UTM către marca promovată sau un cod promoțional . Acest tip de conținut trebuie să fie vizibil promovat ca și conținut sponsorizat (prin taguri ca #ad, #sponsored). Acest tip de conținut poate fi plătit cu o sumă fixă sau plată-per-clic cu o stipulare de plată minimă.
Promovarea produselor prin link-uri afiliate sau coduri de reducere
Un cod de reducere sau un link unic distribuit de influenceri poate să ajute la promovarea produselor brandului. De regulă, brandul oferă spre testare un produs pentru a-l ajuta pe influencer să creeze conținut realist pe baza experienței sale. Linkul unic poate fi folosit de brand și pentru a urmări conversiile și performanța campaniei. Link-urile afiliate aduc profit direct și influencerilor: atunci când un client cumpără folosind acel link, comisionul primit de influencer este de 10-20%.
Promovare prin influenceri a produselor. Concursuri și cadouri (giveaways)
Printre cele mai eficiente metode de marketing, concursurile și cadourile îi fac pe urmăritori să vorbească mai mult despre brand. Este important ca premiul oferit să fie atractiv, iar criteriile de selecție a câștigătorilor să aibă cât mai puțini pași (like, share, comment, taguri către prieteni, urmărirea canalului de socializare al brandului, abonarea la newsletter, s.a).
Promovarea produselor prin rularea conținutului influencerilor pe canalele brandului
Un cross în promovare este util și pentru influenceri, și pentru brand. Influencerii trebuie anunțați când se postează conținutul, trebuie adăugat backlink la canalele lor și câteva cuvinte pentru a conecta cele două mărci.
Promovare prin influenceri a produselor. Ambasadori de brand
Ambasadorii mărcii sunt parteneriate realizate pe termen lung. Ei pot ajuta la promovarea lansărilor de produse și la diversificarea conținutului pentru a le prezenta. Intervalul de timp crește de la săptămâni la ani, așa că libertatea de a crea și face oferte și conținut este mai mare pentru ambasador. Acest exemplu este mult mai vizibil pentru brandurile mari care folosesc celebritățile.
Cum poți măsura ca brand impactul dat de influencer marketing?
Odată stabilită modalitatea de a te conecta la grupurile de urmăritori ale influencerilor, ca brand este important să poți măsura impactul dat de influencer marketing. Acestea sunt variantele date de Harvard Business School:
Măsurarea impactului prin Brand Awareness
Creșterea gradului de brand awareness este unul dintre obiectivele principale urmărite de brand. O poți verifica prin numărul de afișări („reach”). În reach poți observa de câte ori utilizatorii văd conținutul legat de marcă și se poate estima dimensiunea audienței pe canalele digitale.
Măsurarea impactului prin implicarea clienților
Valorile de marketing care ajută la măsurarea implicării clienților includ: numărul de aprecieri, numărul de vizualizări, traficul pe site, căutările organice pe web.
Pe lângă cuantificarea interesului clienților și a interacțiunilor cu brandul, aceștia oferă o perspectivă asupra eficienței conținutului. Pe de altă parte, specialiștii consideră că nu este un reper foarte fidel din cauza algoritmilor.
Măsurarea impactului prin link-uri afiliate
Implicarea clienților este un indicator al succesului, dar nu ține cont de câte achiziții apar în urma eforturilor colaborării. Poți vedea exact câte clicuri generează, dar sunt relevante în special pentru un magazin online (online shopping).
Articolul Influencerii: Cum îi folosești pentru promovarea afacerii tale și o expunere pozitivă a brandului apare prima dată în Money.ro.