Există încă multe străzi în București și Ilfov care nu sunt asfaltate și care sunt pline de gropi și noroi. Un exemplu este Strada Mavrogheni Nicolae, care se află la mai puțin de 50 de metri de KM0 și de centrul Capitalei și care este într-o stare de degradare. Din cauza gropilor, a prafului și a bălților, oamenii evită această zonă, atât bucureștenii, cât și turiștii.
În cartierul Henri Coandă, care este jumătate în Sectorul 1 și jumătate în orașul Voluntari din județul Ilfov, aproximativ 20 de străzi nu sunt asfaltate, conform G4Media.ro. Conform panourilor de pe șantier, aceste străzi ar fi trebuit să fie asfaltate de către autorități acum patru ani.
În urmă cu doi ani, s-a estimat că există peste 60 de străzi neasfaltate în București, iar în cartierele recent construite din mai multe localități din Ilfov sunt sute de astfel de străzi. Locuitorii au fost foarte supărați și înfuriați când autoritățile au asfaltat străzile dintr-un cartier exclusivist din Mogoșoaia, județul Ilfov, și apoi le-au distrus complet pentru a instala utilitățile.
Când plouă e dezastru. Nu mai există asfalt, totul e fărâmat, e numai noroi peste tot. Înţeleg că faci o lucrare, dar după, te ocupi şi de reabilitare. Este mult praf, ne rupem maşinile peste tot, ce să zicem, dezastru complet, a fost declarația unui cetățean făcută pentru G4Media.ro care locuieşte pe Strada Livezilor.
G4Media.ro a consultat specialiști în domeniul administrației publice, care au explicat că primăriile emit autorizații de construire fără a respecta normele de urbanism și alte reguli esențiale.
Localităţile s-au extins, populaţia a crescut, resursele au rămas aceleaşi sau puţin mai mari, însă insuficiente pentru a putea acoperi toate nevoile localităţilor. Nu putem ignora şi un alt aspect, sunt oameni care s-au mutat din Bucureşti în Ilfov, dar nu şi-au mutat şi domiciliul, şi atunci nu există interes electoral.
Pentru Bucureşti, eu nu găsesc nicio explicaţie de ce astăzi avem străzi neasfaltate. Nu poate exista nici explicaţia lipsei de resurse, nici a lipsei de proprietate, poate doar alte chestiuni tehnice pe care nu le vedem astăzi, dar altfel nu există explicaţii pentru astfel de situaţii în Bucureşti, a precizat pentru G4Media.ro, Dragoş Dincă, prof. univ. Administraţie Publică, SNSPA.
Potrivit celor mai recente statistici ale Institutului Naţional de Statistică (INS), pe teritoriul României există 18 kilometri de drumuri naționale, 1.428 km de drumuri județene și peste 6.568 de km de drumuri comunale care nu sunt asfaltate.