„Licitaţia pentru 12 trenuri cu hidrogen a fost anulată. Rezultatul: Sorin Grindeanu ratează încă un jalon PNRR şi pune în pericol întreg programul european de 30 de miliarde de euro. Autoritatea pentru Reformă Feroviară ARF din subordinea lui Grindeanu a anulat licitaţia pentru trenurile cu hidrogen, după ce niciun producător nu a depus vreo ofertă. Cauzele ţin 100% de incompetenţa ARF prin răspunsurile sub orice critică la neclarităţile producătorilor interesaţi. Pe scurt, dialogul producători – ARF a arătat aşa: Producători de trenuri cu hidrogen: „ARF, vă rugăm amânaţi puţin depunerea. ARF, sunt nişte neclarităţi tehnice. ARF, haideţi să facem o întâlnire cu toţi ofertanţii să ne lămurim”. ARF: „Nu. Nu. Nu.” La termenul de depunere: zero oferte. Consecinţa: licitaţie anulată. ARF: „Nu ştim ce s-a întâmplat, o sa analizăm”, a scris Horaţiu Cosma, marţi pe Facebook.
El a mai spus că o altă consecinţă a anulării licitaţiei ar fi că Ministerul Transporturilor va rata jalonul PNRR din iunie 2023 prin care toate contractele pentru achiziţia de trenuri trebuie parafate şi, astfel, va pune în pericol banii europeni din PNRR.
„Aceste trenuri cu hidrogen ar fi trebuit să circule pe liniile metropolitane Bucureşti – Chitila, Bucureşti – Aeroport Otopeni, Bucureşti – Titu – Piteşti – Craiova, Titu – Târgovişte, Piteşti – Curtea de Argeş”. Cătălin Drulă a lăsat la cheie 4 miliarde de euro prin PNRR pentru modernizarea căii ferate româneşti şi pentru achiziţia de trenuri rapide şi civilizate. Sorin Grindeanu nu a reuşit să cheltuie nici măcar un leu din ei şi, la ritmul de anulare a licitaţiilor, nici nu îşi propune să o facă”, a completat Cosma.