Europa interzice de duminică importurile de carburanți din Rusia, fapt care poate să ducă la crize de aprovizionare. Scumpirea motorinei este inevitabilă.
O analiză The New York Times arată că interzicerea importurilor de motorină și benzină (carburanți) din Rusia vine cu riscuri, în special pentru transportatorii din Europa. Scumpirea motorinei va fi inevitabilă, iar circa 40% dintre posesorii de mașini ar putea fi grav afectați de acest lucru, relatează biziday.ro.
„Chiar dacă embargoul asupra țițeiului rusesc, demarat în 5 decembrie anul trecut, a produs puține perturbări, există temeri că interzicerea produselor rafinate precum motorina ar putea să nu fie atât de lină. Prețurile livrărilor la termen pe piața europeană au crescut deja”, arată publicația americană. Chiar dacă în prezent există un stoc tampon de motorină care ar trebui să ajute în acest proces, prețurile la motorină ar putea crește iar.
„În Europa, nu este de așteptat să apară imediat un deficit de motorină și alte produse petroliere; rezervele oferă cel puțin un tampon pe termen scurt. (…) Totuși, diferența dintre prețul motorinei și cel al petrolului, de peste 40 de dolari/baril, este cu mult peste normal, deși este mai mică decât anul trecut. În același timp, șoferii plătesc la pompă o motorină cu 15% mai scumpă decât benzina, față de o diferență de 3% în 2021”.
În 2022, jumătate din importurile de motorină ale Europei au fost furnizate de Rusia, însă de acum va fi nevoie de alternative din Arabia Saudită, Kuweit, Emiratele Arabe Unite, India, China și SUA, pentru a putea rezista, titrează Monitorul de Cluj.
Sursa foto – Foto: Pixabay
Urmăriți PressHUB și pe Google News!