Cum să folosești Instagram pentru o afacere de succes, în 2024

Cum să folosești Instagram

Două treimi dintre utilizatorii platformei Instagram au sub 35 de ani, potrivit Statista, ceea ce face din această platformă vizuală o modalitate excelentă de a ajunge la consumatorii mai tineri. Millennials și Generația Z au o putere de cumpărare foarte mare, așa că de ce să nu îți dezvolți afacerea folosind acest canal de socializare?

Pentru a avea o prezență de succes pe Instagram, trebuie să faci mai mult decât să postezi în mod constant câteva imagini. Dar, cu instrumentele potrivite și cele mai bune practici, poți descifra algoritmii Instagram și poți îmbunătăți rentabilitatea investiției, conform business.com.

Cheia pentru Instagram este că acest instrument se bazează pe conținut vizual. Totul pe Instagram se învârte în jurul fotografiilor sau videoclipurilor, spre deosebire de Facebook sau Twitter, care acceptă o gamă mai largă de conținut și media.

Când încarci o fotografie, aceasta apare în feedurile urmăritorilor tăi, unde aceștia pot aprecia, comenta sau distribui postarea. Cu cât primești mai multe aprecieri sau comentarii, cu atât postarea ta devine mai „relevantă” și cu atât este plasată mai sus în feedurile urmăritorilor tăi. Acest algoritm este o parte vitală a succesului pe Instagram, conform business.com.

Instagram Reels, o altă opțiune pe Instagram, oferă videoclipuri scurte distractive și/sau educative. De asemenea, acestea obțin o rată medie de implicare de 1,95 la sută, aproximativ dublu față de alte tipuri de postări. 

Poți crește vizibilitatea utilizând sunet sau muzică de înaltă calitate, păstrându-l sub 10 secunde, adăugând Reels-ul pe site-ul afacerii, inclusiv hashtag-uri relevante și programând postările pentru când urmăritorii brandului sunt online.

Pentru a preveni problemele de algoritm, ar trebui să: eviți copierea și lipirea de conținut de pe alte site-uri de socializare, cum ar fi TikTok; să eviți adăugarea de prea mult text, audio și imagini de calitate scăzută; și să eviți exprimarea opiniilor politice.

Citeste si...  Prima școală construită de la zero în ultimii 30 de ani, în Cluj-Napoca. Cât va costa și ce dotări va avea

Care sunt cele mai bune 13 practici în Instagram?

Există multe linii directoare, practici bune și sfaturi pentru a profita la maximum de eforturile de a comercializa aplicația.

1. Postează în mod constant.

Nu vrei să fii un cont care să apară în feedul unui utilizator și să-l facă să se întrebe: „Cine este acesta?” Pentru a evita acest lucru, setează un program de postare și respectă-l.

Deși nu există un număr magic de postări săptămânale, urmărirea tendințelor din industrie te poate ajuta să rămâi consecvent.

Urmărește îndeaproape Instagram Insights sau propriile analize pentru momentele în care implicarea ta pare cea mai mare.

2. Nu exagera.

Partajarea mai multor fotografii ca postări individuale, una după alta, nu ajută. Dimpotrivă, acest lucru se interpretează ca fiind neconvingător și poate irita utilizatorii.

3. Postează numai conținut de calitate care are sens pentru brandul deținut.

Numele jocului pentru Instagram este: calitatea este prioritară cantității. Ca să fii sigură că este un conținut de calitate, trebuie să ai un răspuns pentru aceste întrebări:

Cum se raportează utilizatorii la brandul tău? 

Urmăritorii tăi vor aprecia și vor interacționa cu el? 

Ce scop are pentru afacerea ta? 

Poți folosi statisticile Instagram pentru a vedea ce conținut are cele mai bune performanțe pentru publicul țintă.

4. Spune povești.

Deoarece Instagram a devenit atât de utilizat, este ușor de spus când un utilizator sau o marcă este sau nu autentic în mesajele de împărtășit. Concentrează-te pe a spune povestea branduluiu prin imagini, videoclipuri și text și caută conexiuni cu publicul țintă. 

Atunci când utilizatorii se conectează emoțional la conținutul tău, este mai mare probabilitatea ca aceștia să se implice și să devină fideli canalului tău.

Citeste si...  Marcel Ciolacu: „România are viitor”

5. Cum să folosești Instagram. Cunoaște-ți marca.

Pentru a-ți vinde marca, trebuie să o cunoști pe dinăuntru și pe dinafară. Ca orice aplicație de socializare, Instagram are propria sa cultură și etichetă, așa că o parte a planului tău de marketing inițial ar trebui să fie să-ți dai seama cum se încadrează marca ta în acea cultură.

6. Fii consecvent vizual.

Utilizatorii se vor aștepta la consistență vizuală atunci când fac clic pe pagina unui brand. Acest lucru nu înseamnă că Instagram trebuie să arate ca o reclamă, mai ales că utilizatorii de astăzi gravitează spre conținut mai organic.

7. Fii pretențios cu hashtag-urile.

Hashtagurile pot face diferența între postarea care se ridică în partea de sus a unui feed și a fi îngropată într-o mare de alte postări. Hashtag-urile excesiv de generice sau populare, cum ar fi #holiday și #fashion vor concura cu milioane de alte postări. În schimb, hashtag-uri specifice industriei sau mărcii, care sunt ușor de găsit de către utilizatori, ajută conținutul să iasă în evidență. Un număr bun de hashtag-uri de utilizat este de la trei până la cinci pe postare. Instagram permite până la 30 de hashtag-uri pentru o postare standard, dar acest lucru pare disperat și neprofesionist.

8. Profită de conținutul generat de utilizatori.

Creează o oportunitate de implicare pentru utilizatori. Vei reduce costurile pentru afacerea ta și le va arăta utilizatorilor că marca ta ascultă și apreciază clienții. 

Creează un hashtag de brand pe care adepții să îl poată folosi pentru a trimite conținut; apoi repostează conținut aplicabil și adecvat pe pagina de afaceri pentru ca toți să-l vadă. Câteva exemple excelente de campanii de marketing generate de utilizatori sunt #RedCupContest de la Starbucks și campania #ShareaCoke de la Coca-Cola.

Citeste si...  Rectorul UBB, despre inteligența artificială: Trebuie să o susţinem să se dezvolte. Însă orice tehnologie trebuie, în primul rând, să fie constrânsă etic

9. Folosește Stories pentru conținut mai ușor.

Instagram Stories este un loc grozav pentru brandul tău pentru a arăta conținut de zi cu zi sau informații personale despre afacerea ta. Poveștile trăiesc pe profilul tău doar 24 de ore și pot include fotografii sau clipuri video cu muzică, text, GIF-uri sau autocolante.

10. Folosește Instagram pentru a crește traficul pe site-ul tău.

Instagram îți permite să incluzi un link pe care se poate face clic în biografia profilului brandului, ceea ce înseamnă că oricui vă accesează pagina Instagram i se oferă linkul către pagina afacerii. De asemenea, poți insera un link cu un îndemn „glisați în sus” în Stories.

11. Fii selectiv în privința influencerilor.

Dacă te gândești la marketingul Instagram cu influenceri, este important să afli cu cine să lucrezi. Nu există doi influenceri la fel și fiecare are propriul public și domenii de expertiză unice. 

12. Publicitate. Cum să folosești Instagram

Cu programul de publicitate al Instagram, poți crea campanii pentru a atrage utilizatori. Rata de implicare este mai ridicată cu ajutorul reclamelor: de 2,8 ori mai mare pe Instagram decât pe alte platforme sociale. 

13. Implicare în comentarii.

Răspunde cât mai mult posibil la comentariile clienților. Acest lucru ajută la construirea credibilității.

Instagram vă poate ajuta să construiți un public, să vindeți produse sau să interacționați cu clienții. De asemenea, este rapid și ușor de utilizat; tot ce ai nevoie este smartphone-ul tău și un plan. 

Articolul Cum să folosești Instagram pentru o afacere de succes, în 2024 apare prima dată în Money.ro.

Cautimasina.ro