Cum putem preveni cancerul, cu doar câteva schimbări în viața de zi cu zi

Echilibrul chimic și hormonal al organismului poate fi perturbat de factori externi. Desigur, un rol foarte important îl are moștenirea genetică, însă stilul de viață este și el important în această ecuație. De exemplu, multe alimente sunt legate de reducerea inflamației și de un risc mai scăzut de cancer sau de diabet de tip 2, scrie National Geographic. Și încă un detaliu important: momentul zilei în care sunt consumate alimentele poate schimba felul în care se simte organismul, implicit modul în care corpul este pregătit pentru a preveni sau atenua problemele de sănătate.

Un diagnostic precum cancerul poate schimba complet modul în care sunt luate deciziile, pe termen scurt sau lung. Deși există proceduri și tratamente inovatoare, este mai importantă prevenția și există anumiți pași nutriționali care pot ajuta la scăderea riscului de cancer. Multe alimente și nutrienți au fost legate de rate mai scăzute de cancer din cauza rolului pe care îl joacă în organism. O cercetare efectuată de Cancer Research UK indică faptul că doar câteva schimbări ale stilului de viață – menținerea unei greutăți corporale sănătoase, alegerea unei diete sănătoase, reducerea consumului de alcool, renunțarea la fumat, expunerea la soare cu măsură și cu protecție solară aplicată corespunzător, dar și menținerea unui stil de viață activ – pot preveni 4 în 10 cancere.

Reducerea inflamației

Atunci când în organism sunt frecvent semnale de inflamare, pe termen lung, acest lucru duce la un risc mai mare de a dezvolta boli de inimă, accident vascular cerebral, cancer, artrită, probleme de memorie, durere, probleme hormonale, leziuni ale organelor. Oprește inflamația prin a a renunța, mai întâi, la fumat și la alimentele procesate. Ce ajută? Fructele și legumele, precum și grăsimile sănătoase găsite în pește și nuci.

Citeste si...  Spitalele PremiQaMed, de două ori mai mulți pacienți români cu intervenții chirurgicale ortopedice minim invazive

Dieta sănătoasă

Legumele, îmbogățite cu mulți compuși și nutrienți buni, sunt cel mai bun medicament protector al naturii, în special servite crude sau sotate. Cafeaua și ceaiul sunt bogate în antioxidanți, polifenoli și flavonoide, care au fost asociate cu un risc mai scăzut de cancer.

Carnea roșie și cea procesată (șuncă, slănină, salam și cârnați), pe de altă parte, sunt legate de creșteri semnificative ale ratelor de cancer, potrivit oamenilor de știință.

Ai grijă de articulații

Mișcarea corpului presupune acționarea unui complex de oase, articulații, mușchi, tendoane și alte țesuturi moi. Creierul este coordonatorul. Fiecare parte din corp atunci când este afectată influențează starea de bine a organismului.

Pe lângă faptul că ne susțin și ne protejează organele vitale, oasele au roluri chimice vitale: stochează nutrienți și ajută la producerea sângelui și a celulelor stem. Dar oasele sunt construite într-o structură asemănătoare unui fagure a cărui densitate devine compromisă pe măsură ce îmbătrânim.

Pe de altă parte, articulațiile acționează ca balamalele ușii: permit oaselor să se miște. Când articulațiile degenerează, se pierde mobilitatea. Rezultă un răspuns inflamator pe măsură ce corpul se grăbește să se vindece.

Un stil de viață activ

Cum influențează alimentele atunci când alegem un stil de viață mai activ? Cu nutrienții potriviți – calciu, vitaminele D și K, grăsimi sănătoase – poți ajuta corpul să crească densitatea osoasă, ceea ce va face oasele mai puternice și se vor vindeca mai bine dacă sunt rupte. Tipul greșit de hrană – rafinată și procesată – generează procese inflamatorii în corp afectând conexiunile între neuroni.

Și momentul în care este consumată hrana este decisiv pentru sănătatea organismului: în studiile epidemiologice, mâncatul devreme este asociat cu un declin cognitiv mai mic, iar, în studiile pe animale, s-a demonstrat că hrănirea într-un anumit interval de timp previne acest declin.

Citeste si...  Ce spune ministrul Rafila despre moartea mamei de la materinitatea Botoșani

Micșorarea taliei și pierderea în greutate ajută la scăderea insulinei. Consumul de alimente de mai bună calitate înseamnă că reducerea excesului de zahăr și de grăsimi saturate pe care corpul tău trebuie să le proceseze.

Activitatea te ajută, de asemenea, să slăbești, făcându-ți mușchii să lucreze mai mult, îmbunătățind capacitatea acestora de a folosi insulina și de a absorbi glucoza.

Sănătatea plămânilor

Plămânii îndeplinesc o funcție imunitară importantă, protejând corpul de lumea exterioară – în special, cu perii mici numiți cili, care curăță poluanții inspirați. Dar aceștia pot fi deteriorați de fum, de exemplu, făcându-i mai puțin eficienți în protejarea plămânilor pe termen lung.

Condimentele ajută la reducerea inflamației și la o funcționare mai bună a plămânilor. Un consum mai mare de apă ajută la menținerea circulației sângelui către și dinspre plămâni și permite eliminarea mai ușoară a mucusului acumulat acolo.

Cautimasina.ro

Cele mai citite articole

spot_img