Vânzările globale de vehicule ale grupului Renault au scăzut cu 5,9% în 2022, la 2,05 milioane, în ciuda avansului excepțional al Dacia, care nu a reușit să compenseze declinul mărcii de bază Renault. Cifra de vânzări nu include Rusia, din care Renault a ieșit în urma invaziei Ucrainei de către Moscova.
Dacă se ia în considerare piața rusă, unde au fost vândute mașinile marca Renault și Lada, vânzările globale ale Renault au scăzut cu 24%. În regiunea Eurasia, care include Rusia, vânzările au scăzut la 152.318 de la 699.964, potrivit cifrelor Renault.
Sub conducerea CEO-ului Luca de Meo, grupul a pus accentul pe vânzările de mare valoare peste volum, iar raportul de vânzări de miercuri a indicat progrese în această strategie. 67% dintre vânzările de pe cele cinci piețe principale europene au fost în canalul de retail mai profitabil, un câștig de 8,7 puncte procentuale față de 2021, potrivit Renault.
Marți, cifrele de vânzări ale mărcii Renault au arătat un avans de 21% în segmentul compact din Europa, unde vânzările au scăzut în ultimii ani.
Dacia detine cota record de piata
Marca românească a a crescut cu 6,8%, până la 573.800 de vânzări; în Europa a avut o cotă de piață record de 7,6%. Alpine, marca de sport și curse care va fi extinsă într-o gamă completă de mașini electrice, a înregistrat vânzări în creștere ale singurului său model, A110, cu 33%, până la 3.546 de unități.
După tipul de model, vânzările de autoturisme au scăzut cu 2% – din nou excluzând Rusia – în timp ce vânzările de vehicule utilitare ușoare au scăzut cu 22%.
Renault a înregistrat câștiguri pe unele dintre piețele sale internaționale cheie. Vânzările în Maroc au crescut cu 11,4%, vânzările în Turcia au crescut cu 23%, iar vânzările din America Latină au crescut cu 8%.