BYD analizează posibilitatea construirii unei uzine în Europa, a declarat un director din cadrul grupului auto chinez pentru Bloomberg News, ceea ce sugerează că BYD înclină mai degrabă spre construirea propriei uzine decât spre preluarea unei uzine din Germania a constructorului american Ford Motor Co.
„Nu ne concentrăm pe facilităţile unei anumite companii”, a declarat vicepreşedintele BYD, Stella Li. Potrivit acesteia, constructorul chinez este interesat mai degrabă să construiască propriilor uzine decât în preluarea facilităţilor altor companii.
„Facem studii de fezabilitate pentru a evalua planurile noastre viitoare. De exemplu, dacă vom construi o fabrică în acea regiune, care este cea mai bună soluţie disponibilă?”, a spus vicepreşedintele BYD.
Chiar dacă „nu există deocamdată ţări vizate pentru construirea de fabrici”, BYD vrea să ajungă la vânzări solide şi o reţea de dealeri în Europa, precum şi centre de servicii, pentru a asigura încrederea consumatorilor în brandul BYD, a adăugat Stella Li.
Luna trecută, The Wall Street Journal a dezvăluit că Ford poartă discuţii cu aproximativ 15 potenţiali investitori, printre care se numără şi BYD, care sunt interesaţi să preia uzina Ford de la Saarlouis, Germania.
După ce a avut succes în China cu vânzarea de automobile electrice accesibile, BYD priveşte acum să se extindă peste hotare. Compania a anunţat planuri vizând vânzarea vehiculelor sale în Europa, inclusiv în Germania, Suedia, Norvegia, Ţările de Jos, Franţa şi Marea Britanie.
În Asia, BYD a început construcţia unei uzine în Thailanda, care va fi prima uzină de asamblare a vehiculelor electrice din Asia de Sud-Est, şi a început să îşi vândă automobilele către consumatorii din Australia, Japonia şi Singapore. Grupul chinez are deja o linie de asamblare în India.