Marcel Ciolacu a ironizat, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, cartea „Un ostaș în slujba țării” a partenerului său de coaliție, Nicolae Ciucă. Premierul a spus că „o să fie un bestseller”, asta după ce investigația Snoop a dezvăluit faptul că PNL a cheltuit până acum două milioane de euro pentru promovarea cărții.
Marcel Ciolacu a fost întrebat miercuri de o jurnalistă despre sumele considerabile plătite de PNL din fonduri publice pentru producerea și montarea panourilor care promovează cartea lui Nicolae Ciucă, panouri care au apărut pe drumurile din România.
-articolul continuă după recomandare-
„Am înțeles că au fost folosite (fondurile- n.r.) la lansarea unei cărți. O să fie un bestseller, sunt convins, mai ales dacă ținem cont de ce promovare a avut”, a declarat Ciolacu.
Pe data de 27 iunie, aflat la Bruxelles, Marcel Ciolacu a lansat un atac dur la adresa lui Nicolae Ciucă, în contextul neînțelegerilor de atunci privind stabilirea datei alegerilor prezidențiale. „Poate trebuie să înțelegem că onoarea nu este doar pe panouri, onoarea este și în discuțiile în cadrul coaliției” a declarat atunci Marcel Ciolacu.
Site-ul de investigații Snoop.ro a cercetat situația panourilor publicitare pentru cartea lui Nicolae Ciucă, „Un ostaș în slujba țării”, care au împânzit țara.
Într-un răspuns oficial către jurnaliști, PNL a recunoscut că publicitatea cărții, aflată deja în a patra lună, costă 510.000 de euro pe lună, incluzând chiria pentru expunere publicitară, TVA și taxele locale. De asemenea, partidul a plătit încă 450.000 de euro din bani publici pentru producerea și montarea panourilor. În total, cheltuielile au ajuns deja la 2 milioane de euro și se estimează că vor ajunge la 4 milioane de euro până în noiembrie.
„În luna ianuarie-februarie s-a luat decizia. Am închiriat cele mai bune zone de panotaj din toată țara, până în luna decembrie. A fost o strategie gândită pentru prezidențiale, dar care a ajutat și la locale și europarlamentare”, a dezvăluit un lider PNL pentru Snoop.ro.
„Noi am făcut rezervare, putem considera că nu au costat nimic panourile și le-am plătit strict în zona electorală, iar, în rest, le-am ocupat cu altceva. Noi am luat panourile pentru campania electorală, în rest puteam pune pe ele orice. Dacă veți trimite la o companie, Euromedia, Exclusiv Media, cele care dețin 14.000 – 20.000 de panouri, dacă solicitați să vă dea octombrie – noiembrie, veți vedea că prețul e explodat. Noi am făcut un deal că am luat pe un an de zile”, a explicat prim-vicepreședintele PNL, Rareș Bogdan, strategia partidului, potrivit antena3.ro.