Ce sunt reclamele Rich Media: Un ghid cuprinzător în 2023

Una dintre cele mai frecvente întrebări pe care le va pune un marketing manager este: „Cum pot rezolva problema ad blindness-ului din partea publicul meu țintă?” Desigur, atunci când creați o reclamă, doriți ca aceasta să fie vizibilă. Și, pentru a rămâne vizibila, va trebui să atrageți interesul oamenilor și să îi inspirați să acționeze.

De Olimpia Norsesovici, Senior Sales manager la MGID România

Ad-urile Rich Media pot fi exact ceea ce lipsește! Acest lucru se datorează faptului că există foarte multe moduri de a interacționa cu acest format. Puteți să atingeți, să glisați, să răzuiți, să rotiți, să vizionați un videoclip sau chiar să jucați un joc cu ajutorul reclamelor Rich Media .

Vă încurajăm să explorați acest format unic de reclama, să îl comparați cu alte tipuri de reclame și să asimilați de la membrii echipei noastre interne câteva bune practici. Poate că vă va inspira următoarea campanie publicitară!

Ce sunt reclamele Rich Media?

Reclamele Rich Media (reclame care au un continut media bogat) folosesc o combinație de text, audio, imagini, clipuri video, animații și alte mijloace relevante pentru acest format de reclamă. La fel ca în cazul reclamelor video, aceast format atrage atenția publicului. Cu toate acestea, reclamele video nu încurajează întotdeauna o acțiune, în timp ce ad-urile Rich Media îl îndeamnă întotdeauna pe om să interacționeze. Cu ad-urile Rich Media, care reprezintă contrariul reclamelor de tip banner static, pe care nu le observă nimeni, puteți ieși în evidență prin crearea unor imagini dinamice ale ofertei dumneavoastră de produse.

Este o situație avantajoasă pentru ambele părți: brandurile beneficiază de o rată mai mare de clickuri (CTR) și de o mai mare atenție, în timp ce editorii se bucură de reclame creative unice. Să nu uităm să menționăm avantajul adițional al unor parametri suplimentari, cum ar fi engagementul general, care nu sunt disponibili pentru alte tipuri de formate de reclame.

Reclame bogate în conținut media vs. reclame de tip banner standard

Acum, că am explicat ce este o reclama Rich Media, să o comparăm cu reclamele de tip banner standard pentru a observa mai bine diferențele și beneficiile oferite de Rich Media. În general, acest tip de ad-uri oferă mai multă flexibilitate și funcționalitate, generând un randament excepțional în ceea ce privește audiența și recunoașterea brandului.

Aruncați o privire la tabelul de mai jos:

blank

Standard Display Banners vs Rich Media Banner AdsReclame de tip banner standard vs. reclame de tip banner bogate în conținut media

Tipuri de aduri Rich Media

Fiind dinamice ca un videoclip, reclamele Rich Media adaugă un plus de impact, deoarece oamenii pot interacționa cu reclama. Aceste interacțiuni se integrează în conținutul înconjurător, dar rămân captivante și, prin urmare, sunt mai eficiente in captarea atenției publicului. Reclamele de tip banner static sunt utile pentru advertiseri, dar sunt adesea ignorate de publicul modern. Ad-urile Rich Media cu elemente dinamice pot transforma o campanie publicitară standard într-un flux continuu de surse neexploatate de venituri.

Vedeți mai jos principalele formate Rich Media:

  • Separatoare – Probabil că ați întâlnit acest tip de reclamă atunci când v-ați intersectat cu branduri din frumusețe și modă. O săgeată cu două direcții în centrul imaginii permite utilizatorilor să tragă separatorul pentru a dezvălui fie un concept înainte/după, fie o variație a imaginii originale sau o altă caracteristică a produsului. Aceasta este o opțiune excelentă, deoarece advertiserii pot sublinia transformarea pe care o oferă produsul promovat. Utilizatorilor le este prezentat modul in care produsul ii poate duce din punctul A in punctul B., ceea ce reprezintă o tactică dovedită de marketing.
blank

Giorgio ArmaniGiorgio Armani

  • Rich Media Banner Ads – Aliniate în partea de sus, de jos, în lateral sau în mijlocul unei pagini web, reclamele tip banner sunt cel mai utilizat format. Acestea sunt cel mai probabil să fie văzute, datorită poziției lor. Advertiserii pot converti imaginea statică a unui banner într-o imagine în mișcare, atractivă din punct de vedere vizual. Este foarte captivant, ceea ce face ca acest format să fie preferatul advertiserilor. Acesta este un mod fantastic de a combate bannerele pe care nu le observă nimeni.
blank

StarbucksStarbucks

  • Carousel Video Box – Caruselele conțin o imagine de fundal, un videoclip și un diapozitiv de produs publicitar în care puteți prezenta produsul pe care îl oferiți în materialul video.
Citeste si...  Gigantul Unilever va permite recrutarea angajaţilor săi din Rusia pentru războiul din Ucraina
blank

CartierCartier

  • Video Box 360° – Cu acest tip de Rich Media ad utilizatorii pot face click pe și pot vedea produsul din toate unghiurile. Acest format este eficient, deoarece permite utilizatorului să înțeleagă mai bine produsul și modul în care acesta se va potrivi nevoilor sale.
blank

FordFord

  • Flip parallax – În acest tip de reclamă, materialul creativ este animat pentru a se răsuci și a afișa ambele părți ale reclamei. De îndată ce o persoană accesează reclama, i se va cere să facă click pe ea pentru a afla mai multe informații.
blank

Ralph LaurenRalph Lauren

Prin ce se deosebesc reclamele Rich Media de alte formate?

Pe lângă designul interactiv și elementele multimedia, un mare beneficiu al utilizării ad-urilor Rich Media este reprezentat de capacitățile de monitorizare pe care le oferă. De fapt, monitorizarea și optimizarea datelor sunt cei mai importanți factori de diferențiere între Rich Media și alte formate de reclame. În calitate de advertiser doriți să puteți monitoriza datele pentru a putea lua decizii mai bune. Deciziile mai bune duc la o targetare mai inteligentă, ceea ce duce la conversii mai mari. În cele din urmă, o optimizare mai bună duce la o mai bună monitorizare a datelor, ceea ce va genera mai multe venituri.

Iată statisticile uneia dintre cele mai bune campanii de Rich Media din 2022, lansată pe platforma noastră globală de publicitate:

blank

Datele campaniei publicitare a unui brand care face publicitate pe MGID

  • Impressions – numărul de afișări ale reclamei dvs.
  • Evenimente complexe – o acțiune pe care un utilizator a efectuat-o pentru a interacționa cu reclama dvs.
  • Rata de click – numărul total de click-uri pe care cineva l-a făcut pe reclama dvs. creativă
  • Implicare generală – câtă atenție a fost acordată reclamei dvs. și ce acțiuni au efectuat utilizatorii pentru a interacționa cu aceasta

Printre parametrii analizați de aceste reclame se numără afișările, interacțiunile, rata de click și relevanța reclamei. Cu toate acestea, cel mai important indicator pe care îl va măsura (care face toată diferența!) este rata de interacțiune. Acest parametru nu poate fi măsurat prin intermediul reclamelor obișnuite, cum ar fi bannerele statice. Tocmai acest lucru face ca reclamele bogate în conținut media să fie foarte utile pentru o organizație. Cunoscând modul în care publicul dvs. interacționează cu reclama dvs., puteți optimiza materialele creative pe parcurs și puteți îmbunătăți strategia campaniei.

Beneficiile Rich Media pentru advertiseri

Am abordat deja multe beneficii, dar aici le vom expune  astfel încât să vă puteți face o idee cat mai bună despre modul în care ad-urile Rich Media pot fi utile afacerii dvs.

CTR îmbunătățit – Statisticile noastre arată că Rich Media Ads se mândresc cu o rată de click foarte mare în comparație cu tipurile de reclame standard. De fapt, datele extrapolate extrase din platforma noastră globală de publicitate arată o rată de click medie de 0,4%, în timp ce creațiile publicitare statice depășesc cu greu marja de 0,04%. Cu o diferență atât de mare între aceste două formate de reclame, nu există nicio îndoială cu privire la ce funcționează cel mai bine în ceea ce privește interacțiune cu reclama.

Rich Media Mobile ads îmbunătățite – Având în vedere că traficul mobil depășește cu mult traficul de pe desktop, este important să aveți pentru telefonul mobil reclame Rich Media. O reclamă adaptată la telefonul mobil vă permite să creați o experiență excepțională pentru publicul dvs., chiar în mâinile acestuia. Mai mult, unele platforme globale de publicitate, cum ar fi MGID, proiectează reclame Rich Media ads pentru a se integra perfect în conținutul unei pagini web, ceea ce simplifică experiența utilizatorului. Cu un astfel de design, utilizatorii nu au senzația că li se face reclamă cu o ofertă de produs.

blank

Previziuni mai bune – Ceea ce este atât de grozav la Rich Media este faptul că puteți valorifica parametri care nu sunt disponibili în alte formate de reclame. Din acest motiv, puteți să vă comparați cheltuielile publicitare cu date concrete. Acest lucru vă permite să planificați și să stabiliți un buget pe termen lung. În plus, unele platforme de publicitate, cum ar fi a noastră, oferă un model cost per mie (CPM), prin care tranzacționați pe baza unui rezultat garantat. Acest lucru oferă stabilitate, deoarece puteți beneficia de un număr garantat de afișări, spre deosebire de numărul total de afișări ale creației dvs. pe ecranul unui utilizator.

Citeste si...  Ministerul Energiei anunță că investitorii coreeni sunt interesați de construcția reactoarelor 3 și 4 de la Cernavodă

Atenție sporită – Deoarece atenția este adesea considerată ca fiind noua „monedă” în spațiul de marketing de performanță, formatele Rich Media depășesc multe alte formate de reclame care nu vă permit să urmăriți atenția și implicarea utilizatorilor. Cu mai multe date, puteți obține mai multe informații, iar tehnologia de inteligență artificială (cum ar fi cea de pe platforma MGID) poate identifica tipare comportamentale, ceea ce reprezintă informații esențiale pentru a genera un randament mai bun al investițiilor din cheltuielile alocate publicității digitale.

Editorii preferă acest lucru – Atunci când reclamele de înaltă calitate nu perturbă experiența utilizatorului pe site-urile web, editorii apreciază acest lucru. Celor mai mulți oameni nu le plac reclamele statice și plictisitoare de tip banner, așa că acestea pot fi mai mult o pacoste și pot îndepărta publicul. Ad-urile Rich Media generează mai multe venituri pentru advertiseri, iar acest lucru, la rândul său, duce la comisioane mai mari pentru editor. Este, de asemenea, o cale excelentă pentru ca brandul dvs. să ajungă pe site-uri premium, cum ar fi The New York Times sau CNN, ceea ce conferă mai multă credibilitate afacerii dvs.

Best Practice in materie de Rich Media: Adresați-vă publicului țintă

Este esențial să vă adresați publicului țintă în mod corect. Rich Media sunt reclame plătite, așa că, dacă vă adresați publicului greșit, puteți risca pierderi semnificative. Pe de altă parte, profitabilitatea potențială este uriașă atunci când sunteți corect direcționat. Cercetarea clientului ideal și cunoașterea acestuia sunt esențiale pentru succes.

La MGID, platforma noastră globală de publicitate se mândrește cu o plasare nativă de înaltă calitate, o orientare contextuală inteligentă și un sistem de control al securității brandului bazat pe inteligență artificială. Înțelegem că acestea sunt cele mai importante elemente ale oricărei campanii publicitare. Atunci când vă lansați reclamele, puteți sta liniștiți și puteți fi siguri că vom ajunge la publicul țintă preferat, atâta timp cât știți care este acesta.

Cât costă?

Depinde de o serie de factori. Dar, pentru a vă oferi o idee generală, iată un citat direct de la autorul acestui ghid și de la Head of Brand & Agency Business Developmental MGID: „Reclamele uluitoare costă întotdeauna mai mult decât cele standard.”

Dacă doriți să ieșiți în evidență, veți dori să alocați o sumă destul de mare din bugetul dvs. Rich Media costă de cel puțin două ori mai mult decât reclamele standard. Chiar dacă un ad Rich Media poate genera mai puține afișări, pe termen lung va avea un randament mai mare al investiției.

Diferiți factori vor determina investiția, cum ar fi amploarea editorului și ponderea digitală în cadrul creației. În ceea ce privește editorul, în mod firesc, reclama în The New York Times va costa mai mult decât în cazul canalului media local din localitatea dvs.

De obicei, brandurile doresc ca agențiile sau furnizorii să taxeze doar pentru vizualizări video complete sau parțiale, dar majoritatea nu fac acest lucru. La MGID suntem diferiți, pentru că oferim costuri pe click (CPC), costuri pe mie (CPS) sau o abordare optimizată a modelelor de cost pe achiziție (CPA).

Cum se creează ad-urile Rich Media?

Desigur, atunci când vă elaborați planul, trebuie să țineți cont de buget. Aveți câteva opțiuni în funcție de suma pe care doriți să o investiți în strategia de publicitate. Pentru cei care nu sunt atât de pricepuți la tehnologie, o agenție de producție digitală va colabora cu dvs. pentru a obține reclame de înaltă calitate, adaptate nevoilor de transformare. Mergeți la o agenție în care aveți încredere și care vă înțelege brandul și obiectivele. Cu toate acestea, aceasta va fi calea cea mai costisitoare în comparație cu alte opțiuni.

Citeste si...  Grupul BMW a înregistrat un profit de 3,5 miliarde euro, în linie cu așteptările

Dacă sunteți în căutarea a ceva mai accesibil și nu vă deranjează să lucrați cu tehnologia, atunci instrumentele de tip self-serve sunt opțiuni bune. Cu toate acestea, este posibil ca ele să aibă ca rezultat o calitate inferioară.

Avem o soluție care vă oferă ceea ce este mai bun din ambele părți. O platformă globală de publicitate este soluția pe care trebuie să o alegeți dacă doriți să reduceți costurile fără a renunța la calitate. Aceste platforme oferă servicii cu ciclu complet, cu echipe experimentate care știu cum să creeze reclame Rich Media. Echipele de creație elaborează reclama și își asumă responsabilitatea campaniei pe parcursul întregului proces al clientului și urmăresc rezultatele. Dacă sunteți la început cu Rich Media, vă sugerăm această opțiune, deoarece vă va permite să înțelegeți cum să creați reclame bogate în conținut media și să obțineți mai mult din investiția dvs.

În oricare dintre aceste cazuri, trebuie să parcurgeți anumiți pași atunci când vă începeți campania de Rich Media:

  1. Definiți-vă bugetul – Determinați ce materiale creative ar funcționa cel mai bine pentru brandul dvs. și bugetul pe care doriți să îl alocați pentru campanie. Decideți dacă veți folosi un instrument de tip self-serve, o agenție de producție digitală sau o platformă publicitară precum MGID. Platforma noastră de publicitate poate produce materiale creative și poate optimiza direcționarea campaniilor.
  2. Determinați-vă strategia – Obiectivul dvs. este de a crește gradul de popularizare a brandului sau de a încuraja o achiziție imediată? Obiectivul dvs. pentru această campanie trebuie să fie bine definit. Acest lucru vă va permite dvs. sau oricărei platforme cu care lucrați să adaptați reclamele la rezultatul pe care doriți să îl obțineți.
  3. Determinați activele creative – De ce tip de active veți avea nevoie? Imagini, videoclipuri sau texte publicitare? Dacă lucrați cu o agenție sau cu o platformă, gândiți-vă ce ar fi util să aibă la dispoziție. Asigurați-vă că vă păstrați consecvența brandului. Decideți care este glasul pe care doriți să îl exprimați în text și care este sentimentul pe care ar trebui să îl aibă publicul dvs. atunci când vă vede reclama. Cum doriți ca aceștia să interacționeze cu reclama dvs.? Nu uitați că veți avea nevoie, de asemenea, de o pagină de prezentare, așa că țineți cont de acest aspect atunci când vă colectați resursele.
  4. Configurați-vă orientarea – Definirea interesului consumatorului țintă este esențială. MGID oferă in mod gratuit un account manager care vă va ajuta să optimizați și să configurați orientarea pentru campania dvs.
  5. Previzualizare – Înainte de a vă publica reclama, asigurați-vă că nu există erori și că aceasta corespunde dimensiunilor necesare pentru locul în care o veți publica. Majoritatea platformelor au directive pe care va trebui să le respectați, de asemenea, așa că țineți cont de acest lucru înainte de a le trimite spre un proces de revizuire. Avantajul la MGID este că avem un departament de creație și conformitate, care verifică toate materialele creative pentru a se asigura că acestea respectă directivele editorului.
  6. Monitorizarea și evaluarea succesului – O platformă de publicitate va gestiona succesul campaniei dvs. și va monitoriza datele importante. Dacă utilizați o opțiune de tip self-serve, folosiți instrumentele din cadrul platformei pe care ați publicat reclama pentru a vă monitoriza datele. Monitorizarea datelor este esențială pentru direcționarea campaniilor și creșterea conversiilor, deoarece permite brandurilor să afle mai multe despre publicul lor țintă și să valorifice aceste informații pentru campanii viitoare.

Încercați Rich Media ads pentru următoarea dvs. campanie publicitară!

Rich Media este un format publicitar bine cunoscut, care se poate lăuda cu beneficii masive pentru toate tipurile de campanii de popularizare a brandului. Companiile care intră în spațiul online pot avea un succes uriaș prin intermediul acestui format, mai ales dacă doresc să se diferențieze de concurenți. Posibilitățile creative sunt interesante și vaste, astfel încât puteți testa multe formate diferite pentru a produce cele mai bune ad-uri Rich Media, potrivite pentru nișa dvs. de marketing.

Cautimasina.ro

Cele mai citite articole

spot_img