Bibiana Stanciulov: ”În România businessul funcționează și nu funcționează”

Fondatoarea și proprietara companiei Sonimpex Topoloveni, Bibiana Stanciulov, antreprenorul care a propulsat faimosul Magiun de Topoloveni, produsul românesc cu Indicația Geografică Protejată (IGP) care a primit multe premii internaționale, printre care de 3 ori consecutiv locul 1 la TasteAtlas la categoria cele mai bune gemuri din lume, a acordat un interviu revistei FoodBiz.ro în care a vorbit cu deschidere despre provocări, reușite și pasiunea de a duce mai departe tradiția produselor de calitate 100% românești.

În peste 20 de ani de business apar multe provocări, însă fondatoarea Sonimpex Topoloveni și-a setat încă de la început dorința de a construi un business curat și protejat, ceea ce s-a și întâmplat. Din punctul de vedere al antreprenoarei, cea mai mare problemă o reprezintă concurența neloială.

„În România businessul funcționează și nu funcționează, noi ne-am dorit într-adevăr un business curat, și este curat, ne-am dorit un business protejat și este un business protejat la nivelul Uniunii Europene, este protejat la OSIM, dar din păcate în România este concurența neloială, ceea ce în alte țări nu prea se poate, sau dacă se întâmplă, în momentul în care acționezi în judecată primești daune morale materiale și se elimină de pe piață, noi ne judecăm de circa 10 ani, deși pe toate continentele magiunul românesc a fost apreciat ” a declarat Bibiana Stanciulov.

Pandemia, războiul din Ucraina au venit cu ecouri negative pentru acest business ca pentru toate, iar peste toate acestea au apăsat și relațiile dificile cu instituțiile statului.

„Pe noi ne-a afectat concurența neloială și instituțiile statului. Am văzut că a făcut recurs ANPC-ul, dar va pierde, a pierdut de 2 ori până acum cu mine. M-am simțit hăituită, m-am simțit ca un om care a făcut ceva fără să fie vinovat. Nu poți să vii îmi dai amenzi de 20.000 lei în propriul depozit, te dau în judecată ANPC, câștig, dar insiști și vii să îmi elimini de pe eticheta magiunului simbolul fără adaus de zahăr. Este o etichetă înregistrată european, i-am dat judecată și am câștigat” a mărturisit antreprenoarea.

Citeste si...  Câți bani a pierdut TAROM în perioada protestului piloților

Afacerea a crescut organic și reușitele nu au întârziat să apară. Magiunul de Topoloveni a demonstrat că este competitiv pe plan internațional, extrem de apreciat la toate târgurile și concursurile internaționale, pe toate continentele, produs cu certificare IGP, 100% românesc, a primit clasa A pe scala Nutri Score și a primit titulatura de furnizor oficial al Casei Regale a României.

Toată materia folosită în producția magiunului, de fapt în producția celor 63 de produse din portofoliu, provine de pe teritoriul României, de la producători români. Produsele sunt naturale, fără adaos de zahăr sau conservanți.

Fabrica de magiun de la Topoloveni-Argeș care se află la 24 de kilometri de Pitești și la 97 de kilometri de București are o istorie veche de peste un secol, însă a fost achiziționată de Bibiana Stanciulov în 2001, transformată și tehnologizată conform normelor europene și standardelor internaționale. Azi, fabrica are un potențial mare, însă momentan se află la o capacitate de doar 20%. Din producția sa, 90% merge către consumul intern, iar 10% către export.

Produsele se găsesc la magazinul online Sonimpex, în cele 2 magazine București, și în lanțurile de retail, preponderent doar cu magiunul de prune.

„Online-ul funcționează de circa un an foarte bine pentru că oamenii sunt siguri că vor cumpăra un produs bun” a mărturisit antreprenoarea. Ideea lansării platformei de vânzare online a fost a fiicei sale, Diana Stanciulov, care este și directorul economic al companiei.

Bibiana Stanciulov este și o patriotă înnăscută care susține unirea producătorilor și reprezentarea României la cel mai înalt nivel peste hotare și își dorește foarte mult să dezvolte exportul.

Citeste si...  Sezonul estival ar putea fi prelungit. Vremea și vacanța de vară scurtă le strică planurile hotelierilor

„Brandul de țară reprezintă de drept și de fapt dovada existenței noastre ca popor în aceste limite geografice. Dacă nu ai brand de țară, nu ai identitate! Dacă nu ai identitate te calcă în picioare când și cum vor, cine dorește să facă acest lucru nesuferit… Nu ai cum să fii român fără să iubești tradiția!” a declarat antreprenoarea.

Articolul Bibiana Stanciulov: ”În România businessul funcționează și nu funcționează” apare prima dată în Money.ro.

Cautimasina.ro