APIA: Înmatriculările de masini electrice au înregistrat scăderi importante în luna martie

O statistică publicată luni de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că luna martie 2024 a adus scăderi importante ale înmatriculărilor de autoturisme noi, în România, trend în care s-a situat şi segmentul maşinilor electrice, cu un recul de 35,9%, faţă de aceeaşi perioadă din 2023, scrie Televiziunea Română.

La nivel general, în intervalul analizat s-a consemnat o scădere de 22% a înmatriculărilor de autovehicule noi, comparativ cu martie 2023, respectiv de 17,4% faţă de luna februarie din anul în curs.

Potrivit sursei citate, autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna martie 2024, un volum de 8.925 de unităţi, cu 26,6% mai puţin decât în luna similară din anul precedent.

În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă 52,2% din total, în creştere cu 8,6% de la un an la altul, urmat de Clasa C cu o cotă de 27,1% (-21,4%) şi Clasa B – cu o cotă de 10,7% (-44,5%).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna martie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină au raportat o scădere de 39,1% faţă de perioada similară din 2023, până la o pondere de 58,4%.

Pe segmentul autoturismelor echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel, s-a consemnat o creştere de 24,9% şi o cotă de 17,7% din total piaţă.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au ajuns la o cotă de piaţă de 23,9%, în martie anul curent, indice care depăşeşte cu 6,2 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel.

Citeste si...  Falimente la scară largă în UE, în 2022. Facturile la energie și inflația ridicată au dus la creșteri ale insolvenței cu până la 50% în unele țări

De asemenea, autoturismele full electrice deţin o cotă de 7,4% din piaţă, în luna martie a anului 2024, în comparaţie cu datele din martie 2023, când reprezentau 8,4%, iar înmatriculările s-au diminuat cu 35,9%.