Amazon, în discuții pentru a intra ca investitor în compania de tehnologie Arm, deţinută de SoftBank Group Corp, înainte de oferta publică iniţială

Amazon.com este în discuţii pentru a se alătura altor companii de tehnologie ca investitor important în compania de tehnologie Arm, deţinută de SoftBank Group Corp, înainte de oferta publică iniţială (IPO) a acesteia, potrivit unor persoane familiarizate cu chestiunea, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Potenţiala implicare a Amazon în oferta publică a Arm subliniază importanţa Arm în cloud computing.
Amazon Web Services, afacerea în cloud a gigantului internetului, produce propriul cip de procesare numit Graviton, folosind design-ul Arm.
Arm intenţionează să se coteze la bursa Nasdaq la începutul lunii septembrie, potrivit uneia dintre persoane.
Compania încearcă să strângă de la 8 la 10 miliarde de dolari, a relatat Reuters.
Arm şi Amazon au refuzat să comenteze.
Arm a purtat discuţii cu aproximativ 10 companii de tehnologie, inclusiv Intel, Alphabet şi Nvidia, despre o investiţie înainte de IPO. Aceşti investitori nu ar câştiga niciun loc în consiliu sau control, potrivit surselor.
Arm speră că aducerea la bord a investitorilor ancoră îi va consolida legăturile cu clienţii de top şi va spori atractivitatea ofertei sale publice de acţiuni, a spus una dintre surse.
Listarea la bursă este aşteptată să fie un avantaj foarte necesar pentru SoftBank, care încearcă să-şi schimbe masivul Vision Fund, după ce multe dintre pariurile sale pe startupurile tehnologice nu au reuşit.
SoftBank vrea să listeze Arm de când acordul său de vânzare a designerului de cipuri către Nvidia, pentru 40 de miliarde de dolari, s-a prăbuşit anul trecut din cauza obiecţiilor din partea autorităţilor de reglementare antitrust din SUA şi Europa.
De atunci, afacerile Arm s-au descurcat mai bine decât industria mai largă a cipurilor datorită concentrării sale pe serverele centrelor de date şi computerele personale, care generează plăţi de redevenţe mai mari.

Citeste si...  CNN: Cel puțin o duzină de branduri importante au întrerupt cheltuielile publicitare pe X (fostul Twitter), pe fondul crizei continue pentru platforma lui Elon Musk

Cautimasina.ro