AI în marketingul afiliat
Promovarea și vânzarea produselor sau serviciilor unei companii în schimbul unui comision se pot face prin marketing afiliat automatizat sau prin marketing afiliat cu AI. Care sunt componentele principale ale instrumentelor AI și cum se poate face implementarea inteligenței artificiale în marketingul afiliat? Influencer Marketing Hub explică.
Există patru componente principale ale instrumentelor AI care pot fi utile în marketingul afiliat:
1. Învățarea automată.
AI învață și se adaptează pe baza datelor, îmbunătățindu-și rezultatele în timp. De exemplu, dacă ești afiliat și folosești Google Ads pentru a promova produse, poți utiliza AI pentru a afla ce anunțuri au cele mai bune rezultate și pentru a adapta anunțurile viitoare, astfel încât aceastea din urmă să fie după modelul celor care au avut succes anterior. O rețea de marketing afiliat poate folosi învățarea automată pentru a oferi un serviciu personalizat atât celor afiliați, cât și vânzătorilor.
2. Procesarea limbajului natural (NLP).
Destul de multe instrumente încorporează acum NLP și pot produce conținut precum: postări de blog, pagini de descriere a produselor și chiar postări sociale. Combinând NLP cu învățarea automată, AI devine mai performant în timp. Pentru o vreme, Google a descurajat să folosească AI în producerea de conținut. În prezent, se lucrează la Google Search Generative Experience (SGE), un instrument AI generativ inclus în motorul principal de căutare.
3. Analiza predictivă.
Prin AI, agenții de marketing afiliați pot folosi analiza predictivă pentru a înțelege mai bine comportamentul consumatorilor, identificând modele și perspective. Vânzătorii pot folosi analize predictive pentru o performanță mai mare.
4. Computer Vision.
AI poate analiza imagini și videoclipuri. De exemplu, Google încorporează acest lucru în Google Foto atunci când organizează imagini în funcție de chipul persoanei.
Implementarea AI în marketingul afiliat.
Cu atât de multe instrumente care încorporează AI acum, este posibil să să fie deja implementat AI în marketingul afiliat. Cu toate acestea, este posibil să consideri că implementarea AI este o schimbare majoră și trebuie să decizi dacă aceasta va fi rentabilă și dacă va duce la o creștere a rentabilității investiției.
Aplicații pentru automatizarea AI în marketingul afiliat:
1. Chatbots
Chatboții oferă un răspuns rapid și sunt disponibili non-stop. Aceștia învață să caute anumiți termeni într-o conversație și apoi invită utilizatorii să verifice linkurile de afiliat. De asemenea, chatboții pot colecta informații despre interesele și comportamentul de cumpărare al clienților, oferind, în schimb, informațiile necesare pentru a le satisface mai bine nevoile.
2. Marketing prin e-mail
Un instrument automat de marketing prin e-mail poate fi valoros pentru vânzători și rețele atunci când au de-a face cu afiliații lor și, la rândul lor, afiliații pot folosi un astfel de instrument pentru a comunica cu clienții potențiali.
3. SmartLinks
Acestea sunt generate de un instrument AI care învață dorințele și preferințele consumatorilor. Când cineva face clic pe un SmartLink, software-ul îl direcționează către oferta cea mai potrivită pentru nevoile sale. Acest lucru înseamnă că poți evita nevoia de a crea un link diferit pentru fiecare ofertă.
4. Protecția împotriva fraudei
Instrumentele de securitate a fraudei bazate pe inteligență artificială te protejează în fața metodelor de fraudă în continuă schimbare. Deși nu este specific pentru marketingul afiliat, Amazon Fraud Detector automatizează detectarea activităților potențial frauduloase online, folosind AI pentru a afla noi activități frauduloase. Este disponibil pentru oricine (inclusiv agenții de marketing afiliați) care utilizează platforma de cloud computing a Amazon, AWS.
Instrumente AI disponibile pentru marketingul afiliat
Pentru a profita la maximum de activitățile de marketing afiliat, trebuie să analizezi diferitele instrumente AI disponibile și să determini care ar putea fi viabile pentru afacerea ta.
Unele instrumente de automatizare a marketingului afiliat sunt atotcuprinzătoare, în sensul că oferă soluții pentru o gamă largă de probleme cu care se confruntă agenții de marketing afiliați (sau furnizorii sau rețelele). Exemple în acest sens includ principala platformă de marketing pentru afiliați sau pentru influenceri, Upfluence sau soluții specializate de marketing afiliat, ca PartnerStack.
Alte instrumente se concentrează pe una sau două sarcini de specialitate, de exemplu, Jasper.ai, care este specializat în a te ajuta să creezi conținut scris folosind AI.
Adobe Photoshop, Adobe Illustrator și noul Adobe Firefly, oferă resurse AI artiștilor în devenire. Adobe Express este îmbunătățit cu inteligența artificială pentru a crea grafică pentru rețelele sociale pentru postări.
Articolul AI în marketingul afiliat. Patru aplicații și alte instrumente. Cum să le folosești apare prima dată în Money.ro.